سرمایه‌گذاری و تسهیل شرایط برای تجاری‌سازی نمایشگرهای انعطاف‌پذیر

با گذشت دو سال از تأسیس شرکت گرولتکس در منطقه ساندیگو، این شرکت موفق به افزایش سرمایه برای توسعه فناوری ساخت نمایشگرهای انعطاف‌پذیر شده‌است. وجود زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری این منطقه کمک شایانی به تسهیل تجاری‌سازی این فناوری کرده است.

در صورتی که شرکت گرولتکس (Grolltex) بتواند به موفقیت برسد، تولید نمایشگرهای انعطاف‌پذیر دیگر رویا و خیال نخواهد بود و می‌توان آن را در آینده نزدیک لمس کرد.
گرولتکس شرکتی نوپا در حوزه فناوری‌ نانو است که از دانشگاه کالیفرنیا منشعب شده‌است. این شرکت فناوری‌های مختلفی از دانشگاه خریداری کرده تا کسب وکار جدیدی را راه‌اندازی کند و به جرگه شرکت‌های نوپا در اقتصاد جنوب کالیفرنیا بپیوندد.
بیل ماریس که سابقه کار در شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر گوگل را در کارنامه خود دارد، در پانزدهمین نشست مربوط به شرکت‌های خطرپذیر منطقه ساندیگو می‌گوید: «تعداد بسیار زیادی مؤسسه تحقیقاتی به ویژه در حوزه علوم زنده در این منطقه وجود دارد و افراد زیادی از اینجا موفق به دریافت جایزه نوبل شده‌اند. بنابراین می‌توان خوش‌بین بود که طی ۵ تا ۱۰ سال آتی از نظر استارت‌آپ‌ها، جنوب کالیفرنیا و ساندیگو مناطق جالب توجهی باشند.»
ماریس اخیراً یک بودجه خطرپذیر ۱۵۰ میلیون دلاری را برای حمایت از شرکت‌های نوپا در نظر گرفته و قصد دارد با این بودجه از شرکت‌ها به ویژه در حوزه علوم زنده و امنیت مالی حمایت کند.
او می‌گوید: «من بسیار خوشحالم که می‌توانم روی شرکت‌های نوپا سرمایه‌گذاری کنم. این شرکت‌ها فرصت‌های بسیار ایده‌آلی برای سرمایه‌گذاری هستند.»
ماریس از بنیان‌گذاران شرکت ونچرز گوگل بوده که طی ۸ سال گذشته بیش از ۲٫۵ میلیارد دلار روی ۳۵۰ استارت‌آپ نظیر اوبر، نست و اسلاک سرمایه‌گذاری کرده است.
نانوکالکت بیومدیکال یکی از شرکت‌های فعال در حوزه فناوری‌ نانو در این منطقه است که فناوری ساخت ابزار مرتب کردن سلول را از دانشگاه خریداری کرده و در حال تجاری‌سازی آن است. این ابزار برای شرکت‌های دارویی بسیار مناسب است. نانومی شرکت دیگری است که امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ویژه‌ای را در اختیار شرکت‌های داروسازی برای طراحی دارو قرار می‌دهد. این شرکت توسط چهار دانشجوی دانشگاه کالیفرنیا تأسیس شد و تاکنون موفق به جلب ۶۸۰ هزار دلار حمایت مالی شده‌است. این ابزار برای طراحی مولکول مناسب است.
گرولتکس نیز با افزایش یک میلیون دلاری سرمایه خود به دنبال پیاده‌سازی ایده ساخت نمایشگر انعطاف‌پذیر با استفاده از مواد گرافنی است.