همکاری دانشگاه تهران و بخش خصوصی در قالب طرح «دانشکده سرمایه‌گذار»

دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران با هدف افزایش تعامل علمی، فناوری و اقتصادی با بخش خصوصی، مدل جدیدی را تحت عنوان «دانشکده سرمایه‌گذار» برای همکاری با شرکت‌های پیشرو کشور طراحی کرده است.

دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران در راستای گسترش تعامل دوسویه با کارآفرینان، سرمایه‌گذاران، فناوران و فعالان برتر صنعتی کشور و تقویت اقتصاد دانش‌بنیان و همچنین استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی، اقدام به برگزاری طرحی با عنوان دانشکده سرمایه‌گذار کرده است. در قالب این طرح، پایان‌نامه‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد با توجه به نیازهای فناورانه ی شرکت‌های خصوصی تعریف و اجرا می‌شوند. در این چارچوب، دانشکده و شرکت‌های خصوصی به‌صورت مشترک برای تولید ثروت دانش‌بنیان به‌صورت تدریجی سرمایه‌گذاری می‌کنند.
به گفته‌ی مسئولان برگزاری طرح «دانشکده سرمایه‌گذار»، در این مدل، بخش خصوصی بر روی پایان‌نامه‌های دانشجویی سرمایه‌گذاری کرده و از سوی دانشگاه یک پژوهانه به دانشجو پرداخت می‌شود. در مقابل دانشگاه نیز در آینده‌ی پروژه با بخش خصوصی شریک خواهد بود، بدین معنی که دانشجو، استاد، دانشکده و بخش خصوصی در سود اقتصادی حاصل از پروژه مشارکت دارند و از این طریق ریسک و هزینه‌ی بخش خصوصی در طول اجرای این پروژه کاهش خواهد یافت.
گفتنی است در این خلال این برنامه، دانشجویان مقطع کارشناسی در تاریخ ۲۲ شهریورماه از ساعت ۱۰:۳۰ الی ۱۲:۳۰ در قالب روز پروژه و دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد از تاریخ ۲۵ الی ۲۹ شهریورماه در قالب کنفرانس پایان‌نامه‌ی دفاع متمرکز از پروژه‌ی کارشناسی ارشد به ارائه‌ی طرح‌های خود خواهند پرداخت. چکیده‌ی پروژه‌های کارشناسی ارشد، لیست پروژه‌های کارشناسی و اطلاعات بیشتر در پایگاه اینترنتی دانشکده‌ی مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران به نشانی www.ece.ut.ac.ir در دسترس است