رونمایی از فناوری FinFET 12 نانومتری

شرکت گلوبال فاندریز به دنبال ارائه فناوری FinFET 12 نانومتری به بازار است. برخی از شرکت‌های تولیدکننده قطعات الکترونیکی قصد دارند محصولات مبتنی بر این فناوری را در سال ۲۰۱۸ وارد بازار کنند.

گلوبال فاندریز (GLOBALFOUNDRIES) قصد دارد تا فرآیند تولید FinFET 12 نانومتری خود را رونمایی کند. این فناوری می‌تواند دانسیته بهتری در ترانزیستورها ایجاد کرده و نسبت به فناوری ۱۴ نانومتری عملکرد بهتری داشته باشد.
در حال حاضر تقاضا برای سامانه‌های محاسباتی قدرتمندتر رو به افزایش است و توسعه فناوری‌هایی نظیر هوش مصنوعی، واقعیت مجازی و تلفن‌های هوشمند منجر به تقاضای بیشتر برای کوچکتر شدن قطعات الکترونیکی شده‌است.
این فناوری ۱۲ نانومتری منجر به بهبود ۱۵ درصدی در دانسیته مدارهای الکترونیکی شده و عملکرد ترانزیستورها را نیز ۱۰ درصد بهبود می‌دهد. شرکت گلوبال فاندریز قصد تولید انبوه این فناوری را دارد، در حالی که فناوری FinFET 14 نانومتری از اوایل سال ۲۰۱۶ وارد مرحله تولید انبوه شده‌است.
سانجی جا، مدیرعامل شرکت گلوبال فاندریز، می‌گوید: «دنیا در میانه‌های مسیر انتقال به دوران هوش‌های متصل به هم است. این فناوری ۱۲ نانومتری می‌تواند عملکرد و دانسیته را بهبود دهد.»
مارک پیپرماستر از مدیران AMD می‌گوید: «ما بسیار خرسندیم که رابطه طولانی‌مدت خود با گلوبال فاندریز را همچنان ادامه دهیم و از فناوری ۱۲ نانومتری این شرکت نیز استفاده کنیم. این همکاری مشترک موجب می‌شود تا فناوری ۱۲ نانومتری وارد محصولات ما شود. هر چند که فناوری ۱۴ نانومتری از سال ۲۰۱۷ وارد بازار شده‌است، ما قصد داریم این فناوری جدید را در سال ۲۰۱۸ وارد بازار کنیم.»
در حال حاضر بخش خودروسازی به‌عنوان یکی از بازارهای این نوع فناوری شناخته می‌شود. شرکت‌های تولیدکننده خودرو از این نوع فناوری برای افزایش ایمنی و همچنین توسعه خودروران‌ها استفاده می‌کنند. این فناوری می‌تواند موجب افزایش اعتماد و کاهش مصرف انرژی در خودروها شود. پلتفورم ویژه خودروسازان از ۳ ماهه چهارم سال ۲۰۱۷ وارد بازار شده‌است.
شرکت گلوبال فاندریز یکی از بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده قطعات نیمه‌هادی در جهان و تأمین کننده نیاز بسیاری از شرکت‌های بزرگ است.