ثبت پتنت مربوط به تولید صنعتی نانوذرات کورکومین

یکی از شرکت‌های تولیدکننده مکمل‌های غذایی، موفق به طی مراحل ثبت پتنت مربوط به فرآیند تولید نانوذرات کورکومین شده‌است. این نانوذرات از انحلال‌پذیری بالایی برخوردار بوده و فعالیت زیستی قابل توجهی دارند.

شرکت باییر (Bayir) که یکی از تولیدکنندگان مکمل‌های غذایی در آمریکاست، اقدام به تولید مواد مورد نیاز برای صنایع غذایی و نوشیدنی کرده است. این شرکت اخیرا اعلام کرده که مراحل ثبت پتنت فناوری جدید خود را با موفقیت پشت سر گذاشته است. این پتنت مربوط به فرآیند سنتز نوعی نانوذرات کورکومین است. شرکت باییر این نانوذرات را با استفاده از فناوری ویژه خود تولید نموده است.
دریافت تأییدیه اولیه ثبت پتنت مربوط به این فرمولاسیون موجب می‌شود تا فرصت‌های تازه‌ای در مسیر استفاده از کورکومین باز شود.
بی‌جی‌ بایری از مدیران گروه باییر می‌گوید: «این پتنت جدید کاربردهای تازه‌ای در اختیار ما قرار می‌دهد. ما کاربردهای این نانوذرات را طی سال‌های گذشته مورد آزمایش قرار داده‌ایم. در حال حاضر تقاضای روبه‌رشدی برای استفاده از کورکومین در بازار وجود دارد. بازار به شدت نیاز به مواد زیست‌فعال‌تر و قابل انحلال‌تری دارد که باید فرمولاسیونی با این مشخصات به بازار عرضه کرد. این فرمولاسیون جدید نانوذرات می‌تواند نیازهای بازار را پاسخ دهد. صنایع مواد غذایی و نوشیدنی از اصلی‌ترین مخاطبان این فناوری هستند.»
باییر فرآیند استخراج پیچیده‌ای برای تولید کورکومین در اختیار دارد، به‌طوری که با استفاده از این فرمولاسیون می‌تواند محصولی غلیظ از مواد مغذی آلی نظیر کورکومین به‌دست آورد. این شرکت در حال حاضر ۹ کارخانه در سراسر جهان دارد که ترکیبات مختلفی نظیر گلوکزآمین، کندورتین و باکوپا تولید کرده و به بازار عرضه می‌کنند.
باییر از برنامه Bayir Gold به‌صورت فعال پشتیبانی می‌کند؛ برنامه‌ای که اولویت بالایی برای تولید محصولات با کیفیت دارد. این برنامه‌ همچنین قابلیت ردیابی داشته و از استانداردهای کیفیت سطح بالایی تبعیت می‌کند. همچنین ایمنی محصولات تولید شده از جمله اولویت‌های برنامه‌های تولیدی این شرکت است.