حضور شرکت‌های نانویی چین در نمایشگاه سال آینده

شرکت چینی سینانو با اعلام حضور قطعی خود در نمایشگاه فناوری نانو در سال آینده، حضور گسترده‌ی شرکت‌های صنعتی ایران را نشان‌دهنده‌ی ارتباط صنعت با فناوری نانو در ایران دانست.

جنکیانگ جینگ مدیرعامل موسسه‌ی فناوری نانو شهر سوژو (SINANO) در بازدید از دهمین نمایشگاه فناوری نانو، استقبال بازدیدکنندگان ایرانی و خارجی را از یک نمایشگاه علمی بسیار قابل توجه دانست و گفت: «سطح کیفی و کمی توسعه‌ی فناوری نانو در ایران فراتر از توقع ما است و این امر با قدم زدن در نمایشگاه قابل مشاهده است. از آنجایی که در چین نمایشگاهی مشابه این وجود ندارد، علاقمند هستیم که مشابه این نمایشگاه را در چین هم برگزار کنیم. بنابراین برای معرفی دستاوردهای جدید شرکت‌ها درعرصه‌ی فناوری نانو در نظر داریم که در آینده یک نمایشگاه مشترک با ایران در هر دو کشور برگزار کنیم.»
وی خاطر نشان کرد که در نمایشگاه مشترک علاوه بر آشنایی با دستاوردهای نانویی ایران، محصولات و توانمندی‌های شرکت‌های چینی در حوزه فناوری نانو به بازدیدکنندگان معرفی خواهد شد.
مدیرعامل موسسه‌ی فناوری نانو شهر سوژو در مورد برقراری ارتباط مستقیم بین شرکت‌های نانویی ایرانی و چینی گفت: «فارغ از برگزاری نمایشگاه مشترک، وجود صندوق مشترک حمایت از پروژه‌های تحقیقاتی میان آکادمی علوم چین و معاونت علمی تحقیقاتی ریاست جمهوری، اولین گام برای برقراری ارتباط بین نخبگان دو کشور به‌صورت دیپلماتیک است که هر ساله پروژه‌های مشترک تحقیقاتی انتخاب شده مورد حمایت قرار می‌گیرند. گام دیگر همکاری مشترک در قالب جوینت ونچر بین شرکت‌های چینی و ایرانی برای توسعه‌ی همکاری‌ها خواهد بود. آشنایی با کیفیت دانش نانویی ایران می‌تواند به شرکت‌های چینی برای همکاری‌های مشترک کمک کند.»