دهمین نمایشگاه فناوری نانو به کار خود پایان داد

دهمین نمایشگاه فناوری نانو، در تاریخ ۱۷ مهرماه ۱۳۹۶ با حضور دانش‌آموزان، دانشجویان، پژوهشگران و صنعتگران ایرانی و خارجی و بازدید مسئولان و سفرای کشورهای مختلف به کار خود پایان داد.

این نمایشگاه که با برگزاری جشنواره برترین شرکت‌های نانو و کارگاه‌ها و نشست‌های مختلف در حوزه دانش آموزی، دانشجویی و صنعتی برگزار شد، در فضایی به مساحت ۶ هزار متر میزبان ۱۰۰ شرکت داخلی و خارجی فعال در حوزه‌ی فناوری نانو بود که ۴۳ درصد از شرکت‌ها با محصولات جدید و یا برای اولین بار در نمایشگاه حضور داشند. همچنین علاوه بر حضور شرکت‌های بین المللی ۸ دانشگاه بزرگ داخلی دارای زیرساخت‌های فناوری نانو و ۱۴ آزمایشگاه ارایه دهنده خدمات فناورانه حضور داشتند.

در این دوره ۲۵ طرح نوآورانه که در مسیر تجاری‌سازی قرار گرفت. در بخش دانش آموزی نیز بعد از بررسی ۲۰۳طرح ارایه شده در مسابقه، ۴۰ طرح از دانش آموزان سراسر کشور در نمایشگاه معرفی شد.

در این نمایشگاه نیز طبق سیاست‌های تعیین شده در سند چشم انداز، اولویت ستاد فناوری نانو در حوزه های مختلف مانند سلامت، آب، ساخت و ساز، محیط زیست، نانو مواد و زیرساختی بود که از این میان شرکت‌ها در حوزه نساجی، محصولات دارویی، تجهیزات آزمایشگاهی، نانوپوشش‌ها، نانوفیلترها و صدها محصول دیگر را در نمایشگاه معرفی کردند.

طی روزهای برگزاری این نمایشگاه، تلاش شد تا با انتشار گزارش لحظه به لحظه، پخش زنده ویدیویی و همچنین تهیه و انتشار اخبار و گزارش‌های متعدد روی بخش اخبار پایگاه اینترنتی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، علاقمندان بتوانند در جریان رویدادها و دستاوردهای این نمایشگاه قرارگیرند.