فناوری نانوکپسوله کردن داروی رفع خشکی چشم

شرکت IACTA اعلام کرد که فناوری مورد استفاده در نانوداروی رفع خشکی چشم این شرکت برنده جایزه رقابت فناوری‌های نوظهور انجمن سلطنتی شیمی شده است. در این فناوری داروی سیکلوسپورین به صورت نانومتری کپسوله می‌شود تا انحلال آن در آب به خوبی انجام شود.

آی‌ای‌سی‌تی‌ای فارماکیوتیکالز (IACTA Pharmaceuticals) اعلام کرد که فناوری به کار رفته در محصول قطره چشم این شرکت موسوم به NM133 جایزه رقابت فناوری‌های نوظهور انجمن سلطنتی شیمی را به خود اختصاص داده است.
شرکت IACTA شریک شرکت انگلیسی نانومریک است که در بخش تحقیقات دارویی فعالیت دارد. IACTA لیسانس انحصاری NM133 را در آمریکای شمالی در اختیار دارد.
دومان بوروز، بنیان‌گذار شرکت IACTA، می‌گوید: «این جایزه نشان دهنده اهمیت فناوری MET است که می‌تواند در رهاسازی دارویی نقش بسیار مهمی را ایفا کند. ما معتقدیم که با فناوری‌ نانو می‌توان رهاسازی سیکلوسپورین را به خوبی درون بافت چشم انجام داد. ما از شراکت خوب نانومریک در این فناوری استفاده کرده‌ایم.»
بیمارانی که از خشکی چشم رنج می‌برند، نیازمند به استفاده از دارویی برای تولید بیشتر اشک هستند. سیکلوسپورین برای این کار دارویی مناسب اما آبگریز است؛ بنابراین این شرکت اقدام به کپسوله کردن این دارو کرده است که با این کار داروی بیشتری به بافت چشم می‌رسد.
مایکل آدام از مدیران این شرکت می‌گوید: «ما معتقدیم که این فناوری پتانسیل‌های بالایی برای تغییر شرایط موجود در مسیر درمان خشکی چشم است. انتخاب این فناوری به عنوان رتبه اول رقابت‌ها مؤید اهمیت و جایگاه این فناوری است. مطمئنا این فناوری می‌تواند برای رهاسازی سیکلوسپورین مورد استفاده قرار گیرد.»
آندریاس شاتزلین، مدیرعامل نانومریک، می‌گوید: «تیم نانومریک از این که جایزه اول رقابت انجمن سلطنتی شیمی به این فناوری رسیده، بسیار خوشحال است.»
IACTA شرکت دارویی است که روی تجاری‌سازی محصولات مراقبت چشمی کار می‌کند. این شرکت در کالیفرنیا واقع شده و به صورت ویژه روی درمان، توسعه فناوری و بهبود بیماری‌های چشم فعالیت دارد.
نانومریک نیز یک شرکت انگلیسی در حوزه نانوفناوری دارویی است که دارای پلت‌فورم فناوری ویژه‌ای برای رهاسازی دارو‌هایی است که به سختی در آب حل می‌شوند. این فناوری با عنوان proprietary Molecular Envelope Technology (MET) شناخته می‌شود.