تأسیس کارخانه تولید گرافن با ‌فناوری لوپ بسته (PECCLT)

شرکت نانوگرافن کارخانه تولیدی خود را در شهر بروکلین راه‌اندازی کرده است. این کارخانه با فناوری موسوم به لوپ بسته (PECCLT) اقدام به تولید گرافن می‌کند.

شرکت نانوگرافن (NanoGraohene) اولین کارخانه تولید گرافن خود را در نیویورک راه‌اندازی کرد. این کارخانه در نیمه ‌اول سال ۲۰۱۷ با هدف تأمین نیاز گرافن این منطقه راه‌اندازی شد.
در این کارخانه، با روشی زیست‌سازگار، گرافن تولید می‌شود. برای این کار از فناوری لوپ بسته (PECCLT) استفاده شده‌است.
برویس گلداشتاین و سرگئی الکسیف از بنیان‌گذاران این شرکت می‌گویند: «ما بسیار خوشحالیم که با بودجه‌ای مشخص و در زمانی از پیش تعیین شده موفق به تولید گرافن در نیویورک شده‌ایم.»
این کارخانه در شهر صنعتی بروکلین راه‌اندازی شده‌است. تأسیس کارخانه در این شهر موجب جلب توجه شرکت‌ها و صنایع می‌شود. با این کار مشتریان بیشتری برای خرید گرافن این شرکت پیدا خواهد شد.
گرافن تولید شده این شرکت می‌تواند در حوزه‌های مختلف از باتری یون لیتیم گرفته تا پنل‌های خورشیدی، جوهرهای چاپ و روغن مورد استفاده قرار گیرد.
از گرافن می‌توان برای سفت کردن رنگ، تصفیه آب و فیلتراسیون استفاده کرد. در حال حاضر شرکت‌های مختلفی به شرکت نانوگرافن نزدیک شده‌اند. این شرکت‌ها در حوزه‌های مختلف از تولید خودرو و باتری گرفته تا ساختمان فعالیت دارند. از سوی دیگر دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاه‌ها نیز نسبت به گرافن علاقه‌مند شده و به دنبال خرید این ماده هستند.
تولید انبوه و موفقیت‌آمیز نانوگرافن را می‌توان نتیجه بیش از یک دهه تحقیق و توسعه دانست، به‌طوری که یک تیم تحقیقاتی تراز اول جهانی به‌صورت متمرکز در این حوزه کار کرده‌اند.
نانوگرافن به‌دنبال تأمین نیاز رو به گسترش بازار است؛ با استفاده از محصولات با کیفیت بالا این نیلز تأمین خواهد شد. این شرکت برای تولید گرافن از روش زیست‌سازگاری استفاده می‌کند که تنها آب در فرآیند تولید به‌کار می‌رود و نیاز به استفاده از مواد سمی و خطرناک نیست.
مسئولان نانوگرافن معتقداند که گرافن می‌تواند به توسعه بسیاری از صنایع کمک کند. با استفاده از گرافن محصولاتی بهتر، سبک‌تر، کاراتر و کم‌مصرف‌تر به بازار عرضه خواهد شد.