نانولوله‌کربنی تک‌جداره شرکتی به‌عنوان فناوری نوآور شناخته شد

اوسی‌اس‌آی‌ای‌ال (OCSiAl) یکی از شرکت‌های بزرگ تولیدکننده نانولوله‌کربنی در جهان است. این شرکت به دلیل تولید نانولوله‌های تک‌جداره که قابلیت استفاده در بتن یا دیگر محصولات را داراست، از سوی گروه JEC به¬عنوان یکی از ۱۲ شرکت نوآور شناخته شد.آن‌ها

شرکت اوسی‌اس‌آی‌ای‌ال (OCSiAl) یکی از بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده نانولوله‌کربنی تک‌جداره در جهان است. این شرکت در نشست JEC Asia 2017 که در سئول کره‌جنوبی برگزار شد، به‌عنوان یکی از ۱۲ شرکت نوآور از سوی گروه JEC شناخته شد. این شرکت محصول بتن تقویت شده با نانولوله‌کربنی را ارائه کرده که اولین نمونه از این نوع در جهان محسوب می‌شود.
این محصول که به Tuball Matrix شهرت یافته، می‌تواند به‌عنوان افزودنی تقویت‌کننده و افزودنی رسانا به محصولات اضافه شده و در نهایت موجب توسعه محصولات تقویت شده، رسانا، سبک و مقاوم شود. پیش از این محصولات مختلف با استفاده از نانولوله‌های کربنی تک‌جداره این شرکت تولید شده‌است. یکی از محصولاتی که این شرکت تولید کرده، سیلندرهای گاز فشار قوی است که با استفاده از نانولوله‌های کربنی تقویت شده است. وجود نانولوله‌های کربنی تک‌جداره در این سیلندرها موجب می‌شود تا بیشینه فشار کاری افزایش یافته، استحکام سیلندر بهبود یافته و در عین حال که وزن آن کاهش یافته در برابر آسیب مقاوم می‌شود.
نانولوله‌های کربنی این شرکت اولین نانولوله‌های کربنی تک‌جداره است که به‌صورت تجاری در اختیار صنایع مختلف قرار می‌گیرد. استفاده از این نانولوله‌ها منجر به افزایش نسبت هدایت الکتریکی به وزن شده، مقاومت در برابر حرارت را افزایش داده و انعطاف‌پذیری را در محصولات بهبود می‌دهد.
یونگسوپ کیم از مدیران این شرکت می‌گوید: «در حال حاضر Tuball Matrix توسط شرکای ما در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این که این نانولوله‌های کربنی توسط سازمانی نظیر JEC مورد تأیید قرار گرفته بسیار خوشحال هستیم. Tuball Matrix به‌گونه‌ای ساخته شده که بتوان آن را به‌ سادگی با مواد دیگر ترکیب کرد. این فناوری موجب می‌شود تا کاربردهای نانولوله‌های کربنی را بسط و گسترش داد و از آن در محصولات مختلفی استفاده کرد.»