دفاع از مالکیت معنوی نانوکامپوزیت پرکننده دندان

شرکت ۳M یک پرونده حقوقی بر علیه شرکت کر (Kerr) در دادگاهی باز کرده است. ۳M مدعی است که شرکت کر در محصولات خود از فناوری پتنت شده این شرکت استفاده کرده است. ۳M پتنتی مربوط به استفاده از نانوذرات در کامپوزیت‌های ترمیم کننده دندان به ‌ثبت رسانده است.

شرکت ۳M بر علیه شرکت کر (Kerr) به دادگاه شکایت کرد. ۳M در دادگاه ویلمینگتن دل پرونده‌ای مربوط به ثبت یک اختراع باز کرد. براساس ادعای شرکت ۳M، شرکت کر فناوری کامپوزیت پرکننده دندان موسوم به SonicFill و Harmonize را ارائه کرده است، در حالی که این دو محصول تحت مالکیت فکری شرکت ۳M قرار دارد و در محصول ۳M Filtek به کار رفته است. برای تولید این محصول از فناوری‌ نانو استفاده شده‌است. این محصول واقع نوعی ترکیب مورد استفاده در دندانپزشکی برای ترمیم دندان است.
مسئولان شرکت ۳M می‌گویند: «ما به‌عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در صنعت، به‌ دنبال محافظت از دستاوردهای نوآورنه‌ خود در حوزه فناوری‌ نانو هستیم.»
شرکت ۳M پتنتی در حوزه‌ی فناوری‌ نانو دارد که برای تولید محصولی مقاوم، مستحکم و با کیفیت بالا استفاده می‌شود. Filtek اولین محصول مبتنی بر فناوری‌ نانو به‌صورت کامپوزیت دندانی است که  در آن از نانوذرات استفاده شده‌است. این کامپوزیت به‌گونه‌ای طراحی شده که در نهایت منجر به افزایش استحکام، مقاومت به خستگی و بهبود ظاهر دندان شود.
در حال حاضر سالانه بیش از ۶۰۰ میلیون ترمیم دندان با استفاده از محصول Filtek انجام می‌شود. بخش محصولات مراقبت دهانی شرکت ۳M با انجام تحقیق و توسعه دائمی، به‌ دنبال بهبود محصولات و خدمات خود در حوزه مراقبت‌های دهانی است. این روند موجب شده تا شرکت ۳M به‌عنوان یکی از شرکت‌های نوآور در بخش دندانپزشکی باشد.
شرکت ۳M به‌دنبال بهبود سلامت انسان با توسعه‌ی علم و فناوری است. این شرکت سالانه ۳۰ بیلیون دلار فروش داشته و ۹۰ هزار کارمند در خدمت این شرکت هستند که به مشتریان ۳M در سراسر جهان خدمات و محصولات ۳M را عرضه می‌کنند.