نقش پررنگ نانوسکوپ آراپژوهش در تحقیقات فناوری نانو

محققان تاکنون بیش از ۱۳۰ مقاله در مجلات معتبر علمی منتشر کرده‌اند که در آن‌ها به نانوسکوپ‌های شرکت آراپژوهش ارجاع شده است. طی سال‌های اخیر، استفاده از تجهیزات این شرکت در پژوهش‌های کاربردی فناوری نانو، رشد قابل توجهی داشته است.

دکتر سید عباس شاهمرادی، مدیر عامل شرکت آراپژوهش، با ارائه آمار مقالاتی که طی سال‌های اخیر با نانوسکوپ تولیدی این شرکت منتشر شده، بیان داشت که طی سه سال اخیر، روند انتشار مقالات با تجهیزات این شرکت هر سال حدود دو برابر شده است. محققان در متن این مقالات به استفاده از این تجهیزات در فرآیند تحقیق خود ارجاع داده‌اند.

طبق این اطلاعات، در حالیکه در سال ۲۰۱۳ در ۹ مقاله به استفاده از نانوسکوپ‌های آراپژوهش ارجاع شده بود، این تعداد در سال ۲۰۱۷ به ۵۸ مقاله رسیده است.

filereader.php?p1=main_a0fe78cbf914da52d

تعداد مقالات علمی منتشر شده با نانوسکوپ AFM شرکت آراپژوهش
دکتر شاهمرادی گفت: در میان نویسندگان این مقالات، محققانی از دانشگاه‌های کشورهای امریکا، انگلستان، آلمان، ایتالیا، بلژیک، سوئیس، استرالیا، کره جنوبی و چین به چشم می‌خورد. ازجمله مهمترین مجلاتی که پژوهش‌های انجام شده با این نانوسکوپ را منتشر کرده‌اند می‌توان به مجلات Scientific Reports، Electrochimica Acta و Carbohydrate Polymers با ضرایب تأثیر بالاتر از ۴٫۸ اشاره کرد.

به گفتۀ دکتر شاهمرادی،  از سال ۱۳۸۹ تاکنون بیش از ۷۰ دانشگاه و مرکز پژوهشی در کشور به نانوسکوپ های شرکت آراپژوهش تجهیز شده‌اند. 

مدیر عامل شرکت آراپژوهش با اشاره به برنامه‌های تحقیق و توسعه در این شرکت، بیان داشت که: ما تا کنون ۸ مدل از این نانوسکوپ را به جامعه تحقیقاتی ارائه کرده‌ایم که مهم‌ترین آن، میکروسکوپ نیروی اتمی زیستی است.
filereader.php?p1=main_33dbc6dd4887d32e5

میکروسکوپ نیروی اتمی زیستی (Bio-AFM)

فهرست همه مقالاتی که با استفاده از نانوسکوپ‌های شرکت آراپژوهش منتشر شده‌اند، از سایت این شرکت به نشانی http://ara-research.com قابل دریافت است.