خرید شرکت برای ارتقای توانمندی در حوزه‌ی لایه‌نشانی

شرکت پلاسما ترم (Plasma-Therm) با خرید شرکت کوباس (KOBUS) قصد دارد از فناوری لایه‌نشانی کوباس برای تقویت توانمندی خود استفاده کند.

شرکت پلاسما ترم (Plasma-Therm) در حوزه‌ی اچ پلاسما، لایه‌نشانی و تجهیزات بسته‌بندی پیشرفته برای بازار نیمه‌هادی و فناوری‌ نانو فعالیت دارد. پلاسما ترم اخیراً اقدام به خرید شرکت کوباس (KOBUS) کرده است؛ کوباس شرکتی فرانسوی است که در حوزه‌ی پلاسما کار می‌کند. کوباس صاحب فناوری FAST است، فناوری برای لایه‌نشانی که جایگزین روش لایه‌نشانی لایه اتمی (ALD) است.
FAST روشی جدید و منحصر به فرد است که جایی میان ALD و CVD قرار می‌گیرد. در این روش از راکتور لایه‌نشانی شیمیایی فاز بخار به همراه قابلیت‌های پالسی استفاده می‌شود. این در حالی است که با استفاده از روش FAST امکان کار با مود ALD رایج وجود دارد؛ روشی که برای ایجاد لایه‌های ضخیم و یکنواخت استفاده می‌شود. براساس اظهارات شرکت پلاسما ترم، روش FAST رهیافت تازه‌ای برای چالش تجمع سه بعدی است.
شرکت کوباس تجهیزات منحصر به فردی در بخش لایه‌نشانی مواد دارد که استفاده از آن‌ها می‌تواند توانمندی شرکت پلاسما ترم را افزایش داده و محصولات مناسبی در بخش اچ کردن مواد سیلیکونی و ترکیبات جدید نیمه‌هادی عرضه کند. پلاسما ترم به این نتیجه رسیده‌است که خرید شرکت کوباس می‌تواند به آن‌ها اجازه دهد تا پایگاهی در اروپا ایجاد کرده و بخش تحقیق و توسعه‌ی جدیدی در سیلیکون ولی اروپا تأسیس کنند؛ منطقه‌ای که میزبان استارت‌آپ‌های زیادی در حوزه‌ی نیمه‌هادی است.