عرضه‌ی محصولات و توانمندی‌های نانویی ایران در نمایشگاه CPHI چین

با هدف توسعه‌ی بازارهای بین‌المللی، چهار شرکت نانویی ایران در بخش تجهیزات پزشکی و دارو، توانمندی‌ها و محصولات خود را در نمایشگاه CPHI چین عرضه کردند.

چهار شرکت ایرانی فعال در حوزه‌ی فناوری‌ نانو توانمندی‌ها و محصولات خود را در نمایشگاه CPHI عرضه کردند. اکسیر نانوسینا، نانودارو پژوهان پردیس، پرتونگار پرشیا و کیتوتک چهار شرکت نانویی ایرانی هستند که در حوزه‌ی فناوری‌ نانو فعالیت می‌کنند. این چهار شرکت با هدف توسعه‌ی بازار بین‌المللی در بخش نانومحصولات دارویی و درمانی در این نمایشگاه شرکت می‌کنند.

شرکت دانش بنیان اکسیرنانوسینا که در سال ۱۳۸۸ تاسیس شده‌است، داروی ضد سرطان نانولیپوزومی دوکسوروبیسین هیدروکلراید تزریقی و همچنین داروی نانولیپوزومی ضد قارچ و ضد لیشمانیای آمفوتریسین B  تزریقی را با بهره‌گیری از فناوری نانو در دست تولید دارد که فراورده‌ی دوکسوروبیسین هیدروکلراید لیپوزومی با نام تجاری سینادوکسوزوم با همکاری شرکت سبحان انکولوژی در حال تولید است.

شرکت نانو دارو پژوهان پردیس در زمینه‌ی طراحی و تولید صنعتی نانو ذرات هدفمند، داروهای ضد سرطان و میکرو ذرات با آزادسازی کنترل شده فعالیت دارد. این شرکت در حال حاضر محصول پکلی‌تاکسل باندشده با نانوذرات آلبومین را در دست تولید دارد.

شرکت کیتوتیک در حوزه‌ی تولید محصولات پیشرفته ترمیم زخم، بنندآورنده‌های خونریزی و محلولهای ضدعفونی کننده برپایه‌ی نانونقره کار می‌کند. محصولات این شرکت دارای مجوز از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، گواهی CE و ایزو ۱۳۴۸۵ هستند. این شرکت ۵ اختراع اروپایی و ۲۲ اختراع ملی را نیز ثبت کرده‌است.

شرکت توسعه‌ی صنایع تصویر برداری پرتو نگار پرشیا در سال ۱۳۸۹ در تهران تأسیس شد. این شرکت در زمینه‌ی طراحی، تولید، نصب، راه اندازی و تعمیر دستگاه‌های تصویر برداری پزشکی فعالیت دارد که شامل سیستم اسپکت حیوانی، سی تی حیوانی، گاما کمرای دستی، گاما پروب و گاما کمرا است.

هدف از شرکت در این نمایشگاه، توسعه‌ی بازار و ارائه‌ی خدمات  و محصولات این شرکت‌ها در بازارهای بین المللی است. CPhI یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های دارویی در چین است که بیش از ۴۵ هزار متخصص از آن بازدید می‌کنند. این نمایشگاه امکان دسترسی به تمام زنجیره‌ی تولید دارو در چین را برای شرکت‌های خارجی فراهم می‌کند و فرصت مناسبی برای فناوران و شرکت‌های صاحب فناوری است تا با ارائه‌ی خدمات و محصولات خود بتوانند در مسیر توسعه‌ی بازار گام بردارند.

این نمایشگاه از تاریخ ۳۰ خرداد تا اول تیر (۲۰-۲۲ ژوئن) در شانگهای برگزار می‌شود و شرکت‌های نانویی ایران با حمایت معاونت علمی و فناوری در این نمایشگاه شرکت کردند.

filereader.php?p1=main_689631ba93f43e45b