درآمد بالا از فناوری ایجاد ساختارهای نانومقیاس ترانزیستور مانند

فناوری ایجاد ساختارهای ترانزیستور مانند موسوم به ۲۲FDX برای شرکت گلوبال فاندریز ۲ میلیارد دلار درآمد داشته است. در این ساختار از لایه‌نازک‌های نانومقیاس استفاده می‌شود.

گلوبال فاندریز (GLOBALFOUNDRIES) اعلام کرد که فناوری ۲۲nm FD-SOI (22FDX®)  این شرکت ۲ میلیارد دلار درآمد برای این شرکت داشته است. این فناوری برای ۵۰ مشتری برای استفاده در حوزه‌های مختلف نظیر اینترنت اشیا مورد استفاده قرار گرفته است.

برای مشتریانی که نیاز جدی به کاهش ابعاد و مصرف انرژی در طراحی فرآیندهای CMOS رایج دارند، ۲۲FDX ابزاری جالب توجه است که می‌تواند در ولتاژهای پایین کار کند. این فناوری برای تولید کنندگان تراشه و دیگر قطعات الکترونیکی مناسب است.

ریک برگمن، مدیرعامل شرکت سیناپتیک، می‌گوید: «ما در شرکت سیناپتیک در کسب و کار کامپیوتر و ادوات همراه کار می‌کنیم. ما به فناوری نیاز داریم که به ما کمک کند تا پردازش صدا و تصویر را به خوبی انجام دهیم. فناوری ۲۲FDX شرکت گلوبال‌فاندریز این نیاز ما را برآورده می‌سازد.»

تاپریک مورهر از مدیران شرکت موراینسایت استراتژی می‌گوید: «هزینه‌ی وارد شدن به فرآیندهای پیشرو می‌تواند برای بسیار از شرکت‌های تولیدکننده‌ی تراشه مشکل‌ساز باشد. اما با این فناوری ۲۲FDX می‌توان با هزینه‌ی پایین و کارایی بالا به محصول مورد نظر دست یافت.»

گلوبال‌فاندریز یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه‌ی نیمه‌هادی است که ادوات و تجهیزات مختلفی را به بازار عرضه کرده‌است. فناوری ۲۲FDX در واقع فناوری سیلیکون روی عایق با ابعاد نانومتری است که از آن برای ساخت تراشه و قطعات الکترونیکی مختلف استفاده می‌شود. با استفاده از این فناوری می‌توان ساختارهایی شبیه به ترانزیستور اثرمیدان تولید کرد که مصرف انرژی پایینی داشته و در عین حال از کارایی بسیار بالایی برخوردار است.

 آنوپسالوا از مدیران شرکت رادیو سینگولاریتی می‌گوید: «فناوری ۲۲FDX شرکت گلوبال‌فاندریز گزینه‌ی بسیار مناسبی برای پشتیبانی از نیاز رو به رشد در بخش تولید ادوات مربوط به اینترنت اشیاء است. شرکت ما به دنبال توسعه مالکیت‌های فکری در بخش شبکه نرونی و رادیویی است. این فناوری می‌تواند برای توسعه در این مسیر مورد استفاده قرار گیرد.»