بهبود کیفیت لباس‌های کار با گرافن

یکی ازشرکت‌های ایتالیایی تولیدکننده‌ی لباس کار، سفارش ۰٫۷ میلیون یورویی برای خرید گرافن از شرکت دایرکتاپلاس داده‌است. این شرکت ایتالیایی پیش از این از گرافن برای بهبود کیفیت لباس‌های کار استفاده کرده بود که با استقبال بازار مواجه شد؛ از این رو سفارش جدیدی برای خرید و استفاده از این ماده در لباس‌های کار داده‌است.

شرکت دایرکتاپلاس (Directa Plus) تولید کننده‌ی محصولات گرافنی اعلام کرد که سفارش جدیدی از شرکت الفردو گراسی موسوم به Grassi به ارزش ۰٫۷ میلیون یورو دریافت کرده‌است تا مواد اولیه برای تولید منسوجات حاوی گرافن را برای این شرکت فراهم کند.

گراسی یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه‌ی تولید لباس‌های ایمنی و کار است که محصولات خود را برای سازمان‌ها و شرکت‌های خصوصی تولید می‌کند. دایرکتا پلاس و گراسی همکاری مشترکی برای استفاده از گرافن این شرکت موسوم به G+ آغاز کرده‌اند. قرار است از G+ برای بهبود کارایی لباس‌های کار استفاده شود؛ از این رو سفارش ۰٫۷ میلیون یورویی به گرافن‌پلاس داده شده‌است. پیش‌بینی می‌شود که این سفارش تا پایان سال جاری به شرکت گراسی تحویل داده شود. مسئولان این شرکت معتقداند که این سفارش موجب می‌شود تا بیشترین حجم ترکیب گرافن با منسوجات توسط یک شرکت اتفاق بیافتد.

پیش از این شرکت گراسی از گرافن G+ برای تولید لباس‌های کار استفاده کرده بود که عرضه‌ی موفقیت‌آمیزی در بازار داشت. این سفارش اخیر در راستای همین موفقیت در فروش لباس‌های کار آغشته به G+ بوده‌است. به‌نظر می‌رسد لباس‌های کار بازار بسیار مناسبی برای گرافن شرکت دایرکتاپلاس داشته است. تنها در کشور ایتالیا تقریباً ۲۵۰ هزار نفر کارگر در بخش‌های مختلف نظیر ایمنی، آتش‌نشانی و نظامی فعالیت دارند که به لباس‌های کار جدید طی سه سال آینده نیاز خواهند داشت.

دایرکتاپلاس و گراسی قصد دارند همکاری مشترک خود را ادامه دهند تا محصولات جدید وارد بازار شود. مسئولان دو شرکت معتقداند که فرصت‌های همکاری مشترکی در آینده برای آن‌ها وجود دارد.

جولیو سیزارو از مدیران اجرایی شرکت دایرکتا پلاس می‌گوید: «ما بسیار خوشحالیم که شرکت گراسی دومین سفارش خود را برای استفاده از گرافن دایرکتاپلاس داده‌است. G+ می‌تواند ماده‌ای انقلابی برای بازار منسوجات باشد تا بدون نیاز به افزودن مواد شیمیایی خطرناک بتوان بهبود زیادی در مدیریت گرمایی لباس ایجاد کرد. فرصت‌های همکاری مشترک زیادی میان دو شرکت وجود دارد. ما قصد داریم با شرکت‌های نساجی مختلف در جهان همکاری داشته باشیم.»