مراسم اختتامیه‌ی مرحله‌ی اول نهمین جشنواره‌ی دانش‌آموزی نانو برگزار شد

مرحله‌ی اول نهمین جشنواره‌ی دانش‌آموزی نانو، ۱۱ و ۱۲ مردادماه سال ۱۳۹۷ با حضور ۱۱۰ اثر از سراسر ایران به همت باشگاه نانو در محل مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های فنی و حرفه‌ای کرج برگزار شد.

در این جشنواره، ۲۲ مقاله به‌صورت شفاهی، ۷۸ مقاله به‌صورت پوستر و ۱۰ کارسازه توسط صاحبان آثار در برابر داوران علمی جشنواره، ارائه شد.

مراسم اختتامیه‌ی مرحله‌ی اول نهمین جشنواره‌ی دانش‌آموزی نانو، عصر روز جمعه دوازدهم مردادماه، در محل برگزاری جشنواره برگزار شد. در ابتدای مراسم، سمینار آموزشی با موضوع ایمنی در فناوری نانو توسط خانم سمیه جعفری، دانشجوی دکتری نانوفناوری از دانشگاه شهید بهشتی، ارائه شد.

 سپس آقای دکتر عماد احمدوند، مدیر کارگروه ترویج ستاد توسعه‌ی فناوری نانو، ضمن خوش‌آمدگویی و تبریک به دانش‌آموزان و حضار برای حضور در نهمین جشنواره‌ی دانش‌آموزی نانو، دقایقی درباره‌ی اهمیت حضور و گردهمایی دراین رویدادها و فرصت‌هایی که در این مراسم‌ها برای دانش‌آموزان یه‌وجود می‌آید، مطالبی را ارائه کردند.

 در پایان مراسم، اسامی طرح‌های راه‌یافته به مرحله‌ی دوم نهمین جشنواره‌ی دانش‌آموزی نانو اعلام شد. مرحله‌ی دوم، مهرماه سال جاری هم‌زمان با یازدهمین نمایشگاه و جشنواره‌ی بین‌المللی نانو در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

 فراخوان نهمین دوره‌ی جشنواره‌ی دانش‌آموزی نانو از آذر ماه سال ۱۳۹۶ آغاز و تا پانزدهم اردیبهشت ماه سال جاری ادامه داشت. در این دوره ۳۰۰ اثر شامل  ۲۱۹ مقاله‌ی پژوهشی، ۳۰ اثر کارسازه و ۵۱ اثر هنری به دبیرخانه‌ی جشنواره ارسال شده‌است. این آثار در بخش مقالات و کارسازه مورد بررسی و داوری اولیه قرار گرفته‌ و در نهایت ۱۰۰ مقاله و ۱۰ کارسازه به مرحله‌ی اول جشنواره راه پیدا کردند. لازم به ذکر است، داوری آثار هنری در یک مرحله انجام و نتایج آن مهر ماه سال جاری اعلام می‌شود.

پس از برگزاری مرحله‌ی اول جشنواره و ارزیابی داوران، ۵۷ اثر که شامل ۵۲ مقاله و ۵ کارسازه است برای شرکت در مرحله‌ی دوم جشنواره، در مراسم اختتامیه معرفی شدند.

 این انتخاب بر اساس سطح کیفیت مقالات، نحوه‌ی ارائه‌ی دانش‌آموزان و همچنین محدودیت فضا و زمان در مرحله‌ی دوم جشنواره برای ارایه مقالات، انجام شده‌است.

 شایان ذکر است، استان‌ آذربایجان شرقی با ۱۰ مقاله‌ی منتخب، استان کرمان با ۹ مقاله‌ی منتخب و استان تهران با ۸ مقاله‌ی منتخب بیشترین نماینده را در مرحله‌ی بعدی جشنواره دارند. همچنین ۵ کارسازه‌ی منتخب از استان البرز هستند.

 filereader.php?p1=main_7975566a25bafcc34