بودجه‌ی ۱٫۴ بیلیون دلاری برای پیشگامی ملی فناوری‌ نانوی آمریکا

گزارش بودجه‌ی پیشگامی ملی فناوری‌ نانو آمریکا (NNI) برای سال ۲۰۱۹ منتشر شد. در این گزارش دستاوردها و پیشرفت‌های این پیشگامی طی سال‌ گذشته نیز تشریح شده است.

پیشگامی ملی فناوری‌ نانو (NNI) گزارش مربوط به بودجه‌ی سال ۲۰۱۹ خود را منتشر کرد. این گزارش علاوه بر تکمیل بودجه‌ی ریاست جمهوری، گزارش سالانه‌ای از فعالیت‌های این پیشگامی در حوزه‌ی فناوری‌ نانو نیز است.

دولت آمریکا مبلغ ۱٫۴ بیلیون دلار برای پیشگامی ملی فناوری‌ نانو در نظر گرفته است که قرار است با استفاده از آن، سرمایه‌گذاری در تحقیقات پایه و انتقال فناوری ادامه یافته تا در آینده به دستاوردهای جدیدی ختم شود. براساس این گزارش، سرمایه‌گذاری واقعی پیشگامی ملی فناوری‌ نانو در سال ۲۰۱۷ بیش از مقدار پیش‌بینی شده و مورد نظر بوده‌است. رقم واقعی برای سال ۲۰۱۷، ۱٫۵۵ بیلیون دلار بود، در حالی که پیش از این رقم پیش‌بینی شده ۱٫۴۷ بیلیون دلار بوده است.

براساس گزارش بودجه‌ی ۲۰۱۹ ریاست‌جمهوری، قرار است ۱٫۴ بیلیون دلار برای پیشگامی ملی فناوری‌ نانو در نظر گرفته شود تا از تحقیق و توسعه در حوزه‌ی علوم و مهندسی نانو در ۱۲ سازمان مختلف حمایت شود.

۵ سازمان فدرال که بیشتری سهم در سرمایه‌گذاری‌ها را دارند عبارتنداز:

سازمان خدمات سلامت و انسان (HHS)/مؤسسه‌ی ملی سلامت ( تحقیقات زیست‌پزشکی مبتنی بر فناوری‌ نانو)
بنیاد ملی علم (تحقیقات بنیادین و آموزش در حوزه‌های میان رشته‌ای)
وزارت انرژی (تحقیقات بنیادین و کاربردی روی فناوری‌های جدید یا بهبودیافته در بخش انرژی)
وزرات دفاع (تحقیقات علمی و مهندسی در بخش دفاعی و کاربردهای دوگانه)
وزارت تجارت/ مؤسسه‌ی ملی استاندارد و فناوری ( تحقیق و توسعه‌ی بنیادی در بخش ابزارهای اندازه‌گیری و ساخت، روش‌شناسی آنالیزی، مترولوژی و استاندارد برای فناوری‌ نانو)
این گزارش به معرفی سازمان‌ها و بخش‌های دیگری که در حوزه‌ی فناوری‌ نانو تحقیق و توسعه دارند نیز پرداخته و آن‌ها را معرفی کرده‌است. در پایان این گزارش ضمیمه‌هایی وجود دارد که در آن سازمان‌ها براساس تحقیق و توسعه‌ی فناوری‌ نانو مورد بررسی اجمالی قرار می‌گیرد. این گزارش پیشرفت‌های انجام شده در مسیر رسیدن به اهداف پیشگامی ملی فناوری‌ نانو را نیز تشریح می‌کند.

۵ هدف پیشگامی ملی فناوری‌ نانو عبارتند از:

پیشرفت در برنامه‌ تحقیق و توسعه‌ی فناوری‌ نانو در سطح تراز اول جهان

تسریع انتقال فناوری‌های جدید به بازار و تولید محصولات تجاری برای رفاه عمومی

توسعه‌ی منابع آموزشی، نیروی کار ماهر و زیرساخت‌های دینامیک در حوزه‌ی فناوری‌ نانو

پشتیبانی مسئولانه از توسعه‌ی فناوری‌ نانو