حضور نمایندگانی از ایران در نمایشگاه صنایع کوچک و متوسط چین

با حضور نمایندگانی از ایران، پانزدهمین نمایشگاه صنایع کوچک و متوسط چین از تاریخ ۱۸ تا ۲۱ مهر ماه ۱۳۹۷ در شهر گوانژو چین برگزار می‌شود.

پانزدهمین نمایشگاه صنایع کوچک و متوسط چین با حضور ۵ نماینده از ایران در تاریخ ۱۸ تا ۲۱ مهر ماه ۱۳۹۷ در شهر گوانژو چین برگزار می‌شود. علاوه بر مرکز نانوی ایران و چین، شرکت‌های مانا شهید امیران، هلدینگ فرش ایران، نوین زعفران، گروه صنعتی طاهر و پژواک تجارت در این نمایشگاه حضور دارند.

مرکز نانوی ایران و چین به عرضه‌ی محصولات شرکت‌های نانویی ایرانی می‌پردازد. شرکت‌های پیام آوران نانوفناوری فردانگر، سوین پلاسما، پارسا پلیمر شریف، اکسیر نانوسینا و فناوران نانومقیاس از جمله شرکت‌هایی هستند که محصولات و خدمات آن‌ها در این نمایشگاه معرفی می‌شوند.

 شرکت پیام آوران نانوفناوری فردانگر در حوزه‌ی ساخت نانوسامانه‌های تصفیه‌ی آب فعالیت دارد. این شرکت در زمینه‌ی فرایندهای نانو‌فناوری و اصلاح محصولات نانو، طرح‌های گوناگونی را پیاده‌سازی کرده‌است. ساخت دستگاه‌های تولید نانوپودر و تولید نانو کلوئیدهای فلزی با استفاده از روش انفجار الکتریکی سیم انجام از جمله دستاوردهای این شرکت است. همچنین شرکت پیام آوران نانوفناوری فردانگر فناوری نانوکویتاسیون را با ساخت دستگاه‌هایی در تولید نانوامولسیون‌ها و هموژانیزاسیون برای اولین بار در کشور بومی کرده‌است. برتری‌های موجود در این روش مورد توجه صنایع مختلف از جمله تصفیه‌ی آب و پساب، صنایع غذایی و پاستوریزاسیون غیرگرمایی، صنایع دارویی و تولید انواع نانو داروها، صنایع رنگ و پلیمر و صنعت نفت و پتروشیمی قرار گرفته است.

شرکت مهندسی سطح سوین پلاسما به‌عنوان یکی ازشرکت‌های صنعتی توسعه‌دهنده‌ی پوشش‌های نانولایه و نانوکامپوزیتی شناخته می‌شود. تجهیزات این شرکت مبتنی بر روش رسوب‌دهی بخار پلاسمایی است. سوین پلاسما بیش از ۸ سال سابقه‌ی کار صنعتی، علمی و تحقیقاتی در این زمینه داشته و در حال حاضر به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین مراکز خدمات پوشش‌های فوق سخت به روش رسوب‌دهی بخار پلاسمایی در ایران فعالیت می‌کند.

شرکت دانش بنیان اکسیرنانوسینا که در سال ۱۳۸۸ تاسیس شده‌است، داروی ضد سرطان نانولیپوزومی دوکسوروبیسین هیدروکلراید تزریقی و همچنین داروی نانولیپوزومی ضد قارچ و ضد لیشمانیای آمفوتریسین B  تزریقی را با بهره‌گیری از فناوری نانو در دست تولید دارد که فراورده‌ی دوکسوروبیسین هیدروکلراید لیپوزومی با نام تجاری سینادوکسوزوم با همکاری شرکت سبحان انکولوژی در حال تولید است.

شرکت پارسا پلیمر شریف کار خود را در سال ۱۳۸۶ در زمینه‌ی ترکیبات پیشرفته پلیمری آغاز کرد. با تولید ترکیبات پیشرفته‌ی پلیمری، مخاطبین محصولات و خدمات شرکت پارسا پلیمر شریف طیف وسیعی از صنایع بسته‌بندی، حمل و نقل، لوازم خانگی و کالاهای ساختمانی (از قبیل لوله، پروفیل، ورق و سیم و کابل) را در بر می‌گیرد.

این نمایشگاه توسط وزارت صانیع و فناوری اطلاعات چینی برگزار شده و هدف از آن ایجاد بستری مناسب برای تبادل فناوری و همکاری مشترک میان شرکت‌هاست. این نمایشگاه اولین بار در سال ۲۰۰۴ برگزار شد و امسال پانزدهمین دوره از این نمایشگاه است.

نمایشگاه صنایع کوچک و متوسط چین هر ساله، فصل پاییز، در گوانژو برگزار شده و یکی از نمایشگاه‌های بسیار مهم در منطقه‌ی آسیا و اقیانوسیه محسوب می‌شود که کشورهای زیادی در آن حضور دارند.

لازم به ذکر است که مرکز نانوی ایران و چین با دعوت و مساعدت سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در این نمایشگاه حضور یافته است.