نشست تخصصی کاربرد فناوری نانو در صنعت رنگ، رزین و پوشش‌های صنعتی

با حضور شرکت‌های فعال در حوزه رنگ و پوشش، نشست تخصصی کاربرد فناوری نانو در صنعت رنگ، رزین و پوشش های صنعتی در حاشیه نمایشگاه فناوری‌ نانو برگزار شد.

این نشست در تاریخ ۲۳ مهرماه ۱۳۹۷ در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران ،سالن خلیج فارس در سالن صدف توسط شبکه تبادل فناوری ‌و کارگزار ستاد ویژه توسعه فناوری نانو شرکت نانو فناور فاران و با حمایت سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با حضور فناوران و متقاضیان حوزه رنگ ، رزین و پوشش‌های صنعتی برگزار شد، همچنین شرکت شهرک‌های سراسر کشور نیز به صورت آنلاین در جریان این نشست قرار گرفتند.

در ابتدای نشست، دکتر علی نجیمی دبیر کارگروه صنعت و بازار، به معرفی ستاد نانو و حمایت‌های آن در حوزه‌های مختلف فناوری پرداختند، سپس از ۳ شرکت فرانگار شرق، پایدار پلیمر و نانوساختار مهرآسا که تولید‌کننده محصولات با استفاده از فناوری نانو هستند با اهدای تندیس تقدیر به عمل آمد.

پس از مراسم افتتاحیه ، ۴ نفر از  فناوران حوزه رنگ، رزین و پوشش‌های صنعتی به ارائه فناوری‌های خود در این حوزه پرداختند.

دکتر رحمانی، مدیر عامل شرکت رنگین نانو ساختار، به معرفی فعالیت‌های این شرکت در حوزه رنگ‌های پودری نانوساختار آنتی باکتریال و ضدخوردگی پرداخت.

مهندس فرهنگ آزاد از شرکت شیلر فرایند پارس به معرفی این شرکت در حوزه تولید پوشش‌های تبدیلی پایه زیرکونیوم پرداخت پوششی که جایگزین پوشش های فسفاته و کروماته است.

دکتر سعادت از شرکت نانوآریسا نیز در مورد فعالیت‌های واحد مربوطه در حوزه تولید نانورنگ‌های مایع مقاوم به خوردگی توضیحاتی ارائه دادند.

و در پایان، خانم دکتر کلاهدوزان از مجتمع فناوری‌های فدک که تولیدکننده نانوسیلیکا مورد استفاده در رنگ است، در این زمینه توضیحاتی ارائه دادند.

پس از برگزاری این جلسه، متقاضیان فناوری و سرمایه‌گذاران به منظور آشنایی بیشتر با این فناوری‌ها در جلسات B2B به بررسی جزئیات فناوری پرداختند.  این نشست با حضور تعدادی از واحد‌های صنعتی و سرمایه‌گذاران برگزار شد که پس از برگزاری جلسات، موارد لازم به منظور تبادل فناوری مشخص گردید تا در اسرع وقت در صورت توافق نهایی میان متقاضیان و فناوران منعقد گردد.