عرضه رنگ پودری ضدخوردگی ایرانی در بازار چین

در میان محصولات موفق غرفه صنعت و بازار در یازدهمین نمایشگاه فناوری‌نانو، رنگ پودری الکترواستاتیک ضدخوردگی شرکت رنگین نانونهال نوین به چشم می‌خورد که به کشور چین نیز صادر شده است.

شرکت رنگین نانونهال نوین، رنگ پودری الکترواستاتیک ضدخوردگی خود را به چین صادر کرده است. استفاده از ترکیبات آلی- معدنی با خواص ویژه موجب ارتقاء کیفیت این محصول شده است. بهره‌گیری از نانوذرات در حفظ ساختار، چسبندگی، چقرمگی و ضد خوردگی در فرمولاسیون رنگ پودری الکترواستاتیک، موجب شده تا این رنگ به عنوان محصولی جذاب توسط واحد تحقیق و توسعه شرکت رنگین نانو نهال تولید شده و برای شرکت‌های چینی جذاب باشد.

از ویژگی‌های رنگ پودری الکترواستاتیک ضدخوردگی می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

ایجاد مقاومت بیشتر ( ۵ برابری) نسبت به خوردگی در مقایسه با رنگ‌های معمولی؛ عاری بود از فلزات سنگین (نظیر سرب، کادمیوم و…) و غیرسمی بودن؛ عدم وجود حلال و عدم وجود بخارات مضر؛ ضریب ایمنی بالاتر نسبت به رنگ‌های مایع از نظر خطر آتش‌سوزی؛ امکان استفاده از ۹۵ درصد رنگ به دلیل قابلیت بازیافت و استفاده مجدد؛ افزایش طول عمر قطعات رنگ‌آمیزی شده به دلیل بالا بودن مقاومت‌های شیمیایی و مکانیکی رنگ‌های پودری در مقایسه با رنگ‌های مایع .

شرکت رنگین نانو نهال، مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی رودهن، با بهره‌گیری از دانش مهندسی رنگ‌های پودری الکترواستاتیک و همچنین خواص و قابلیت‌های نانوذرات، اقدام به ساخت رنگ پودری الکترواستاتیک آنتی باکتریال نانوساختار، ضد خوردگی  و شب تاب نموده، پس از انجام تست‌های اولیه و نمونه سازی های آزمایشگاهی، ثبت اختراع شده و در بازار مصرف داخلی عرضه گردیده است.