عرضه‌ی نانوحافظه‌ی شرکت هواوی به بازار مالزی

شرکت هواوی نانوحافظه‌ی جدید خود را به بازار مالزی عرضه کرد. این نانوحافظه‌ با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت، کوچکتر از حافظه‌های رایج بوده و با قیمت ۲۹۸ رینگیت در بازار این کشور به فروش می‌رسد.

شرکت هواوی چندی پیش در لندن از حافظه‌ی نانویی جدید خود رونمایی کرد. این حافظه اخیراً به بازار مالزی عرضه شده‌است. این نانوحافظه امکان انتقال اطلاعات با سرعت ۹۰ مگابایت و ظرفیت ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت را داراست. البته نسخه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی این نانوحافظه در مالزی با قیمت ۲۹۸ رینگیت عرضه شده‌است. هواوی این امکان را ایجاد کرده که این نانوحافظه با ادواتی که با حافظه‌های SD و میکروSD کار می‌کنند، انطباق داشته باشد که این موضوع موجب پذیرش سریع این فناوری خواهد شد.

دارندگان تلفن همراه میت ۲۰ و میت‌ ۲۰ پرو می‌توانند از این فناوری استفاده کنند. این حافظه از میکروSDکارت‌های استاندارد ۴۵ درصد کوچکتر بوده و سرعت بالایی دارند.

سخنگوی این شرکت در لندن در مراسم رونمایی از تلفن همراه جدید هواوی یعنی میت ۲۰ اظهار امیدواری کرد که نانوحافظه‌ها به استاندارد جدید صنعت ساخت تلفن همراه تبدیل شوند. شرکت هواوی در حال حاضر پتنت‌های مربوط به این نوع نانوحافظه را به ثبت رسانده‌است؛ حافظه‌هایی که از میکروSDها کوچکتر و البته دارای ظرفیتی مشابه با این حافظه‌ها هستند. این نانوحافظه‌ی جدید، ابعادی در حد نانوسیم‌کارت داشته و می‌توان آن را درون اسلات دستگاه میت ۲۰ قرار داد؛ فناوریی که توسط شرکت هواوی پتنت شده‌است. هواوی اعلام کرده که در حال حاضر کارت‌های نانوحافظه توسط هواوی ساخته می‌شوند، اما در آینده، دیگر تولیدکنندگان نیز امکان تولید آن را خواهند داشت. برای هواوی چندان سخت نیست که از دیگر شرکت‌ها بخواهد تا نانوحافظه را تولید و عرضه کند. البته این موضوع بدون چالش نیز نخواهد بود؛ چرا که در بازار معمولاً رقبا دوست ندارند به فناوری وابسته باشند که کنترل آن در اختیار شرکت دیگری است؛ حتی اگر این فناوری قطعه‌ی کوچکی نظیر کارت حافظه باشد.

هواوی پیش از این گام مؤثری برای استفاده از فناوری ‌نانو برداشته است. باتری گرافنی مقاوم و همچنین نانوپوششی برای افزایش مقاومت محصولات در برابر رطوبت از جمله‌ی آن‌ها هستند.