تولید صنعتی اکسیدگرافن احیاء شده

شرکت گرافن‌سی‌ای اکسید گرافن احیاء شده تولید کرده است. این محصول امکان اصلاح سطحی دارد؛ بنابراین می‌توان عناصر و ترکیبات مختلف را روی آن قرار داد.

گرافن‌سی‌ای (GrapheneCA) اعلام کرد که با فناوری جدید خود اکسیدگرافن احیاء شده تولید کرده است. دیوید روبلز از مدیران شرکت گرافن‌سی‌ای می‌گوید: « تولید اکسیدگرافن احیاء شده در پاسخ به نیاز مشتریان گرافن‌سی‌ای انجام شده‌است، نیازی که پیش از این توسط مشتریان اعلام شده بود. تولید این ماده راه نفوذ اکسید گرافن احیاء شده برای طیف وسیعی از کاربردها را باز می‌کند. در کنار دیگر نوآوری‌های انجام شده در این شرکت، این خط تولید جدید، مسیر تازه‌ای را برای تولید اکسیدگرافن احیاء شده باز کرده است و گزینه‌‌ی تازه‌ای را برای جایگزینی محصولات رایج موجود در بازار ایجاد کرده است.»

با تولید این ماده جدید، شرکت گرافن‌سی‌ای بُعد تازه‌ای به محصولات هوشمند نظیر ژل، حسگر و جوهر اضافه کرده است. اکسید گرافن به‌صورت انتخابی قابل اصلاح است تا بتوان روی آن سایت‌های اتصال کاربردی مختلفی ایجاد نمود. این موضوع موجب تمایز اکسیدگرافن احیاء شده از گرافن می‌شود.

گرافن برخلاف اکسیدگرافن احیاء شده، بسیار خنثی بوده و با بسیاری از عناصر قابل انطباق نیست. با ارائه اکسیدگرافن احیاء شده، مهندسان ماده‌ای در اختیار دارند که می‌توانند روی آن مواد مختلفی قرار دهند موادی که پیش از این امکان ترکیب آنها با هم وجود نداشت.

سرگی وسکرسنسکی از مدیران بخش تحقیق و توسعه گرافن‌سی‌ای می‌گوید: « یکی از اهداف کلیدی در گرافن‌سی‌ای این است که بتوانیم محصولات گرافنی با کیفیت بالا برای مشتریان ارائه دهیم، موادی که ویژگی‌های الکتریکی، شیمیایی و فیزیکی منحصر به فردی دارند. برای این که بتوانیم به نیاز و تقاضای رو به رشد بازار برای مواد هوشمند پاسخ دهیم، ما بخش تحقیق و توسعه‌ را فعال کرده‌ایم تا با کمک این واحد بتوانیم محصولات گرافنی را توسعه دهیم.»

لازم به ذکر است که شرکت گرافن‌سی‌ای دومین خط تولید خود را در نیویورک راه‌اندازی کرده است که قابلیت تولید انبوه دارد.

اکسیدگرافن احیاء شده یکی از مشتقات گرافن است که از اکسید گرافن به‌دست می‌آید. یکی از تفاوت‌های میان گرافن و اکسید گرافن احیاء شده، میزان نقص‌های سطحی است.