قرارداد تولیدکننده نانوباتری با یک خودروساز برای تجاری‌سازی خودروهای الکتریکی

قرارداد تولیدکننده نانوباتری با یک خودروساز برای تجاری‌سازی خودروهای الکتریکی

نانووان به‌عنوان تولیدکننده مواد مورداستفاده در کاتد باتری‌های یون لیتیم، قراردادی با یک شرکت خودروسازی امضاء کرده تا با تامین مواد کاتدی باتری به تجاری‌سازی خودروهای الکتریکی این شرکت کمک کند.

شرکت کانادایی نانووان (Nano One) قراردادی برای همکاری با یک شرکت خودروسازی امضاء کرد، شرکتی که نام آن هنوز فاش نشده است. پیش از این نانووان پروژه تحقیقاتی با فولکس‌واگن امضاء کرده است.

ارزش خرید محصول در این قرارداد ۵۵۰ هزار دلار کانادا معادل ۳۷۰ هزار یورو است. هر دو شرکت قصد دارند تا با همکاری مشترک روی ارزیابی و نوآوری مواد کاتدی مورداستفاده در باتری‌های یون لیتیم کار کنند، باتری‌هایی که دانسیته انرژی بالایی داشته و کاربرد وسیعی در خودروسازی دارند.

در این همکاری مشترک قرار است روی بهبود پایداری و طول عمر کاتدهای غنی از نیکل کار و قابل استفاده برای خودروهای الکتریکی شوند. نانووان اعلام نمود که در ساخت مواد کاتدی برای باتری‌های ولتاژ بالای یون لیتیم عاری از کبالت موفق شده است.

همکاری فعلی آن‌ها از سال ۲۰۱۸ آغاز شده که با امضاء این قرارداد، این همکاری مشترک وارد فاز تازه‌ای شده است. جزئیات بیشتر درباره این پروژه نظیر جزئیات مالی محرمانه است.

دن بلاندال، مدیرعامل شرکت نانووان درباره این همکاری مشترک می‌گوید: «شرکت همکار ما در این پروژه مشترک، یکی از شرکت‌های پیشرو جهانی در بازار از نقطه‌نظر توسعه‌های نوآورانه است. ما بسیار مشتاقیم با این شرکت که در حوزه خودروهای الکتریکی پیشرو است، همکاری کنیم.»

دو ماه قبل شرکت نانووان اعلام کرده بود که یک حمایت مالی ۵ میلیون دلاری برای توسعه مواد پیشرفته برای تولید باتری، دریافت کرده است. شرکت‌های پالد تکنولوژی و سینت کوباین در این پروژه همکاری دارند و مدیرعامل نانووان نیز در آن زمان اعلام کرده بود که گروه فولکس‌واگن به این کنسرسیوم تحقیقاتی خواهد پیوست. بعد از این اطلاعیه، اعلام این همکاری مشترک بسیار جالب توجه است. البته این سخنان به این معنا نیست که آن شرکت طرف قرارداد نانووان، لزوما فولکس واگن است، با این حال زمزمه‌هایی وجود دارد حاکی از این که فولکس واگن قصد دارد تا خودروهای الکتریکی را به‌صورت عمده وارد بازار کند.