خرید لیسانس فناوری میکروتزریق برای رهایش نانودارو به چشم

یکی از شرکت‌های توسعه‌دهنده نانوداروی ضدسرطان چشم، لیسانس فناوری میکروتزریق را به‌منظور رهایش نانودارو به فضای چشم خریداری کرده است.

کلیرساید بیومدیکال (Clearside Biomedical) لیسانس فناوری میکروتزریق خود را به شرکت آئورا بیوساینس واگذار کرد تا این شرکت از این فناوری برای درمان سرطان چشم استفاده کند.

این فناوری تزریق موسوم به آلفارتا برای رهایش دارو به درون فضای چشم طراحی شده است. شرکت آئورا که در کمبریج ماساچوست واقع است در حال توسعه نانوذرات ویروسی است تا از آن برای حذف سلول‌های سرطان چشم استفاده نماید.

آئورا قصد دارد تا روی این سامانه میکروتزریق به‌عنوان روشی برای تزریق دارو کار کند. اگر این فناوری بتواند از آزمون بالینی عبور کند آئورا می‌تواند از آن برای تزریق نانوداروی خود استفاده نماید.

جرج لاسزکی، مدیرعامل شرکت کلیرساید می‌گوید: «کلیرساید به دنبال پلتفورم میکروتزریق خود است که این همکاری مشترک با شرکت آئورا می‌تواند به استفاده این فناوری در بخش سرطان چشم کمک کند. تزریق با این روش نسبت به روش‌های رایج از مزیت‌هایی برخوردار است. تکرارپذیری، بی‌نیازی از جراحی برای رهایش دارو به قرنیه، بی‌نیاز از دستکاری فضای بافت چشم و دوام بالا از جمله مزیت‌های این فناوری است. ما معتقدیم که آئورا شریکی ایده‌آل برای استفاده از فناوری میکروتزریق بوده و می‌تواند این فناوری را به‌گونه‌ای بهینه‌سازی کند که بتوان از آن برای رهایش داروهای ضدسرطان به چشم استفاده کرد. هدف نهایی، ارائه روشی برای درمان سرطان چشم است.»

این روش درمانی شرکت آئورا از کوری بیمار جلوگیری می‌کند. در این روش از نانوذرات ویروسی استفاده شده که به سلول‌های سرطانی در چشم متصل می‌شوند. مسئولان این شرکت می‌گویند که این نانوذرات با نور فعال می‌شوند. این بدان معنا است که در اثر تابش لیزر به این نانوذرات، مولکول‌ها فعال شده و به غشاء سلول سرطانی آسیب می‌رسانند، به‌طوری که بدون آسیب‌ رساندن به شبکیه‌ چشم، سلول سرطانی از بین می‌رود. با این روش امکان بازیابی توانایی دیدن در چشم امکان‌پذیر است و در عین حال سلول سرطانی از بین می‌رود.