خرید فناوری رهایش‌ دارو برای توسعه پلتفورم ژن‌درمانی

خرید فناوری رهایش‌ دارو برای توسعه پلتفورم ژن‌درمانی

شرکت اسکبیو اقدام به خرید فناوری شرکت روورمد بیوساینس کرده است تا از فناوری رهایش این شرکت برای توسعه پلتفورم ژن‌درمانی خود استفاده کند.

شرکت اسکلپیوس بیوفارماکیوتیکال (Asklepios BioPharmaceutical) صاحب پلتفورم فناوری ژن‌درمانی اقدام به خرید فناوری شرکت روورمد بیوساینس کرده است. روورمد در بخش توسعه روش‌های درمانی رهایش دارو مبتنی بر فناوری‌نانو فعالیت دارد. این شرکت به دنبال استفاده از رهایش دارویی نانویی برای حل مشکلات هسته‌ سلول‌های بیمار است بدون اینکه سلول‌های سالم دچار مشکلی شوند. براساس این قرارداد، اسکبیو قصد دارد تا این فناوری را با فناوری خود ترکیب کند.

مطابق با تمرکز اسکبیو بر چالش‌های موجود در حوزه ژن‌درمانی، فناوری نانوکپسوله کردن شرکت روورمد که در آن از مولکول‌های بزرگ یا کوچک استفاده می‌شود، قادر به حمل ذرات ویروسی یا DNA به داخل هسته سلول است. این فناوری غیرویروسی می‌تواند به‌طور بالقوه برای رهایش دارو و هدف‌گیری دقیق استفاده شود.

شیلا میخائیل، مدیرعامل شرکت اسکبیو می‌گوید: «افزودن فناوری روورمد به فناوری موجود در شرکت اسکبیو به ما کمک می‌کند تا ابزار دیگری برای رهایش دارو داشته باشیم و در نهایت ثبات و پایداری بیشتری را تجربه کنیم. ما همچنین به بررسی فناوری‌های جدید و گسترش نوآوری‌های درمانی می‌پردازیم تا اطمینان حاصل شود که ژن‌های موثر درمانی برای اختلالات ژنتیکی می‌توانند بدون محدودیت در دسترس بیماران قرار گیرد.»

پلتفورم ژن‌درمانی یکپارچه اسکبیو شامل یک کتابخانه گسترده کپسید بوده که می‌تواند با قیمت کم و سرعت بالا فرآیند ژن‌درمانی را انجام داده و از فرآیند درمان پشتیبانی کند.

شرکت اسکبیو در سال ۲۰۰۱ تاسیس شد تا در بخش پلتفورم ژن‌درمانی فعالیت کند. این شرکت به‌منظور بهبود زندگی بیماران مبتلا به اختلالات نادر ژنتیکی روی توسعه این پلتفورم کار می‌کند. این شرکت در مرکز تحقیقاتی در تری‌انگل پارک نیوجرسی مستقر است که چند فناوری این شرکت وارد مرحله آزمایش‌های بالینی شده است.