استقبال بازار از نانوافزودنی روغن موتور خودرو

استقبال بازار از نانوافزودنی روغن موتور خودرو

شرکت هلا (Hella) که از نانوپلاکت‌های گرافنی شرکت ایکس‌جی‌ ساینس استفاده می‌کند اعلام کرد که افزودنی روغن موتور حاوی گرافن در بازار پذیرفته شده و مشتریان از این محصول استقبال کرده‌اند. هلا به دنبال توسعه بیشتر بازار این نانوافزودنی است.

شرکت ایکس‌جی ‌ساینس (XG Sciences) اعلام کرد که نانومحصول این شرکت برای استفاده در روغن موتور مورد پذیرش تجاری قرار گرفته است.

شرکت هلا (Hella) یکی از شرکت‌های نوآور در بخش خودرو است که در سال ۲۰۱۸/۲۰۱۹ موفق به کسب ۷ میلیارد یورو درآمد شده است. این شرکت موفق شده است خط تولید جدیدی برای تولید افزودنی روغن موتور راه‌اندازی کند که در آن از نانوپلاکت‌های گرافنی شرکت ایکس‌جی ‌ساینس استفاده شده است، افزودنی که موجب بهبود عملکرد روغن موتور می‌شود.

این افزودنی روغن موتور در بازار کره توزیع شده است به طوری که برای اولین بار ۲۵ هزار واحد از آن در مدت ۱۰۰ روز به فروش رفت. با این موفقیت، شرکت هلا توزیع آن را به بازار چین و ژاپن گسترش داد و احتمال دارد که استفاده از پلاکت‌های گرافنی در دیگر محصولات مرتبط با روان‌سازها نیز انجام شود. روان‌ساز تقویت شده با گرافن شرکت هلا به‌گونه‌ای فرموله شده که می‌تواند خستگی را کاهش داده و اصطکاک را در احتراق درون‌سوز به حداقل برساند؛ در نتیجه مزایای زیادی را برای افزایش طول عمر موتور به ارمغان بیاورد. همچنین این نانوافزودنی موجب کاهش لرزش موتور، بهبود توان خروجی آن، کاهش ۵۰ درصدی خستگی موتور، کاهش مصرف سوخت و استفاده راحت از خودرو می‌شود.

علی بامیدل از مدیران شرکت ایکس‌جی ساینس می‌گوید: «ایکس‌جی‌ ساینس از بهبود عملکرد افزودنی روغن موتور هلا بسیار هیجان‌زده است، افزودنی که در آن از نانوپلاکت‌های گرافنی استفاده شده است. پذیرش این محصول در بازار، مثال دیگری از پتانسیل‌های انقلابی گرافن بوده و می‌تواند قدرت نانوپلاکت‌های گرافنی را ثابت کند.»

پیش از این ایکس‌جی ‌ساینس اعلام کرده بود که یک گروه صنعتی اقدام به استفاده از نانوپلاکت‌های گرافنی این شرکت در قطعات مختلف خودرو کرده است. فورد از این نانوپلاکت‌ها در کاور پمپ، کاور موتور و بخش‌های پلیمری مربوط به قطعات سوخت‌رسان خودرو استفاده کرده، جایی که گرافن موجب کاهش وزن، افزایش هدایت گرمایی و کاهش نویز شده‌است.