جشنوراه و نمایشگاه فناوری نانو

ارائه خدمات آزمایشگاهی به شرکت‌های نانویی در بخش آب و پساب

یکی از خدماتی که آزمایشگاه نمونه آزمای ماد به شرکت‌ها و محققان نانویی ارائه می‌دهد، بررسی آب عبوری از فیلترهای نانویی است. رصد فلزات سنگین، مواد نگهدارنده و آزمایش‌های میکروبی روی این آب‌ها از دیگر خدمات آزمایشگاه نمونه آزمای ماد است.

آزمایشگاه نمونه آزمای ماد به‌عنوان آزمایشگاه همکار وزارت بهداشت در حوزه کنترل مواد غذایی خدمات مختلفی به شرکت‌ها و محققان حوزه فناوری‌نانو ارائه می‌دهد. خدمات ارائه شده توسط این آزمایشگاه عبارتند از: انجام آزمایش‌های مختلف برای آبی که از یک فیلتر نانویی عبور داده شده است، آزمایش‌هایی مانند رصد فلزات سنگین، بررسی میزان نگهدارنده‌ها و مواد ضدمیکروبی مختلف، بررسی میزان بار میکروبی، تشخیص میکروارگانیسم‌های مهم و شاخص در آلودگی آب، بررسی MIC,MBC نانوذرات نقره برای میکروارگانیسم‌های اشریشیا کلی و استافیلوکوکوس اورئوس.

فرهاد فارغی؛ مدیرعامل این شرکت درباره مزیت‌های آزمایشگاه نمونه آزمای ماد می‌گوید: «ارائه مشاوره فنی و تحلیل گزارش نتایج آزمون به‌صورت تلفنی و یا حتی حضوری، کوتاه بودن زمان پاسخگویی و بهره‌مندی از نظرات مشاوران سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت از جمله مزیت‌های این آزمایشگاه است.»

این آزمایشگاه که اخیرا به‌عنوان عضو قطعی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی پذیرفته شده، موفق به کسب عنوان دانش‌بنیانی نیز شده است. با توجه به اهمیت پیاده‌سازی استاندارد ۱۷۰۲۵، این آزمایشگاه در حال پیاده‌سازی این استاندارد بوده و برای این کار فضای آزمایشگاهی و اداری خود را نیز توسعه داده است.

فارغی، شناسایی نقاط قوت و ضعف مجموعه و تمرکز بر بهبود کلیه فرآیندهای تاثیرگذار بر خروجی ارائه شده به مشتری، اخذ مجوز فعالیت از دیگر سازمان‌های مرتبط با فعالیت آزمایشگاه، افزایش رضایت‌مندی مشتریان و نوسازی تجهیزات را از جمله برنامه‌های توسعه‌ای این آزمایشگاه می‌داند.

وی شرکت در دوازدهمین جشنواره فناوری‌نانو برای معرفی آزمایشگاه و کلیه خدمات قابل ارائه به مشتریان را فرصت مغتنمی می‌داند و همچنین این نمایشگاه را برای افزایش تعاملات و همکاری با شرکت‌ها و سازمان‌های مرتبط با فعالیت آزمایشگاه فرصتی ایده‌آل می‌داند که باید از آن استفاده کرد.

این آزمایشگاه با سازمان‌ها و مراکز مختلفی در سراسر کشور همکاری دارد که از آن جمله می‌توان به سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و دانشگاه آزاد واحد علوم دارویی اشاره کرد.