مقاومت بطری نانویی پر از آب بعد از سقوط از ارتفاع یک و نیم متری!

شرکت پاکان پلاستکار برای افزایش مقاومت ظروف پلیمری خود از مستربچ‌های شرکت آریا پلیمر پیشگام استفاده می‌کند که با این کار مقاومت به ضربه این ظروف افزایش یافته به طوری که در صورت سقوط از ارتفاع یک و نیم متری، بطری پر از آب آسیب نخواهد دید.

شرکت پاکان پلاستکار یکی از تولیدکنندگان ظروف پلیمری مواد شوینده برای شرکت‌هایی نظیر اوه و سافتلن است. ظروف پلیمری این شرکت برای افزایش مقاومت در برابر ضربه نیاز به افزودنی‌هایی دارد که این مواد پیش از این از کشور کره‌جنوبی وارد می‌شد. با توجه به هزینه بالا، پاکان پلاستکار تصمیم به استفاده از فناوری داخلی گرفت و از این رو از  مستربچ‌های شرکت آریا پلیمر پیشگام استفاده می‌کند.

استفاده از نانو افزودنی‌ها یکی از مؤثرترین روش‌ها به‌منظور بهبود خواص نهایی پلاستیک‌ است. یکی از بزرگ‌ترین معضلات در تولید محصولات پلیمری به‌خصوص در پلیمرهای PP و UPVC، بحث شکنندگی قطعات نهایی مانند لوله، اتصالات، پروفیل و پنل‌ها مخصوصاً در دماهای پایین است. به این منظور تولیدکنندگان مجبور به استفاده از بهبوددهنده‌های ضربه آکریلیکی و CPE در صنعت UPVC و استفاده از ترموپلاستیک الاستومرها در صنعت PP هستند که اغلب وارداتی بوده و در کنار بهبود خواص ضربه دیگر خواص قطعه را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد. محصول نانوافزودنی شرکت آریا پلیمر پیشگام به‌صورت پودری به‌منظور بهبود مقاومت ضربه‌ لوله‌ها، اتصالات و پروفیل‌های درب و پنجره UPVC و در شکل مستربچ، در بهبود مقاومت ضربه پلی‌اتیلن و پروپیلن به کار می‌روند. مستربچ نانو پایه پلی‌اولفین برای افزایش مقاومت در برابر خراش‌پذیری سطح از محصولات این خانواده است.

براساس اطلاعات منتشر شده استفاده از این مستربچ‌ها موجب افزایش مقاومت به ضربه بطری پر از آب از ارتفاع یک و نیم متری شده و در عین حال شفافیت بطری نیز حفظ می‌شود. این مستربچ در ظروف پلیمری تزریقی از جنس PP و PE کاربرد دارد.

این مستربچ بهبود دهنده ظروف بسته‌بندی در دوازدهمین جشنواره فناوری‌نانو در لیست محصولات موفق غرفه تبادل فناوری قرار دارد.