قراردادی برای توسعه صنعت بسته‌بندی با کمک فناوری‌نانو

قراردادی برای توسعه صنعت بسته‌بندی با کمک فناوری‌نانو

شرکت تلگا برای توسعه فناوری بسته‌بندی با استفاده از فناوری‌نانو، قراردادی با یک شرکت سوئدی امضاء کرد تا از فناوری موسوم به Telphene در بسته‌بندی استفاده شود.

تلگا (Talga) یکی از شرکت‌های تولید کننده مواد آندی پیشرفته و افزودنی‌های گرافنی است. این شرکت اعلام کرد که توافق‌نامه‌ای برای توسعه همکاری مشترک با شرکت سوئدی بیلرودکورسناس امضا کرده است. این دو شرکت سال گذشته نیز قرارداد همکاری مشترک امضا کرده بودند که نتایج مثبتی به‌دست آوردند. براساس این قرارداد، شرکت بیلرودکورسناس از محصولات گرافنی تلگا موسوم به Talphene در بخش بسته‌بندی استفاده خواهد کرد. این قرارداد همکاری به طرفین فرصت می‌دهد تا پیشرفت در بخش فناوری بسته‌بندی را ادامه دهند.

از نکات برجسته این همکاری مشترک می‌توان به موارد مختلفی اشاره کرد، دو شرکت با هم همکاری کرده تا از Telphene در بسته‌بندی‌ محصولات بیلرودکورسناس استفاده و این محصولات اعتبارسنجی شوند. دو شرکت با هم برای تجاری‌سازی این محصولات همکاری می‌کنند. تجاری‌سازی موفق محصولات می‌تواند از طریق مشتریان صنعتی فعلی شرکت بیلرودکورسناس انجام شود.

به کارگیری Telphene در بسته‌بندی‌های بیلرودکورسناس به‌منظور ایجاد طیف وسیعی از عملکردها و ایجاد سازگاری با محیط‌زیست انجام می‌شود.

مارک تامپسون، مدیرعامل تلگا می‌گوید: «بسته‌بندی دارای کاربردهای وسیعی است، جایی که گرافن می‌تواند موجب بهبود عملکرد شود و در نهایت کارایی را ارتقاء داده و موجب بازیافت بسته‌بندی شود. ما از این همکاری مشترک با بیلرودکورسناس بسیار خرسند هستیم چرا که بیلرودکورسناس شرکتی پیشرو در جهان بوده و استفاده از فناوری گرافن به این شرکت کمک می‌کند تا محصولات سبزتری را به بازار عرضه کند.»

ماگنوس ویکستورم از مدیران شرکت بیلرودکورسناس می‌گوید: «رهیافت‌های شرکت تلگا با دیدگاه‌های بیلرودکورسناس در بخش بسته‌بندی همخوانی دارد. ما از این همکاری مشترک خوشحالیم و امیدوار هستیم که به‌طور مشترک با تیم تلگا فرصت‌های تازه‌ای را ایجاد کنیم.»

تلگا یک شرکت اروپایی در بخش مواد آند باتری است که برای مشتریان خود محصولات مختلفی را ارائه می‌دهد. تلگا سال گذشته با استفاده از نانوساختارهای کربنی و سیلیکون موفق به تولید تجاری آندهای باتری یون لیتیم شد.