ایران منسوجات نانو به بازار اروپا صادر می‌کند

ایران منسوجات نانو به بازار اروپا صادر می‌کند

یکی از شرکت‌های تولیدکننده منسوجات نانو، موفق به صادرات محصولات خود به کشورهای اروپایی نظیر انگلستان و ایتالیا شده است.

شرکت پاآرا موفق به صادرات منسوجات نانو به کشورهای ایتالیا، انگلستان، روسیه، اوکراین و ترکمنستان شده است. فرج‌الله فرهادی، مدیرعامل شرکت پاآرا می‌گوید: «به دلیل مزیت‌های منسوجات نانو این محصولات پتانسیل بالایی برای صادرات دارند از این رو شرکت پاآرا موفق به صادرات این نوع منسوجات به کشورهای اروپایی شده است.»

فرهادی کیفیت بالا و قیمت مناسب را از جمله ویژگی‌های بارز این محصولات برشمرد و افزود: «استفاده از نانوذرات نقره و اکسیدروی در این محصولات موجب خواصی نظیر آنتی‌باکتریال شده است که برای مصرف‌کننده جذابیت دارد. این نانومحصولات به دلیل ثبات در برابر شستشو مورد توجه بوده و رهایش نانوذرات از این منسوجات به ندرت اتفاق می‌افتد.»

به گفته مدیرعامل شرکت پاآرا، ذرات استفاده شده در جوراب‌های پاآرا در دمای ۲۵۰ درجه سانتی‌گراد درون الیاف نفوذ کرده و به هیچ عنوان اسپری نشده است؛ از این رو جوراب با یک بار شستشو خاصیت خود را ازدست نمی‌دهد، طبق آزمایش‌هایی که در آزمایشگاه‌های دانشگاه تهران و انستیتو پاستور انجام شده، رهایش نانوذرات از سطح الیاف اتفاق نمی‌افتد.

فرهادی در ادامه افزود: «شرکت تولیدی پاآرا از نخ‌های حاوی نانوذرات، برای تولید جوراب‌های نانو با خواص ضدحساسیت، ضدقارچ، ضدباکتری و ضدبو استفاده می‌کند. همچنین علاوه بر تولید جوراب نانو با خاصیت آنتی‌باکتریال، به گسترش تولیدات خود در زمینه‌ لباس‌های زیر زنانه و مردانه پرداخته است. این شرکت تولیدی، همگام با عرضه محصولات در داخل کشور، در زمینه صادرات نیز اقدام کرده است.»

لازم به ذکر است این محصولات دارای نشان سیب سبز سلامت بوده و نخ‌های مورداستفاده در آن‌ها توسط کمیته نانوی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، انستیتو پاستور ایران و انستیتو IGC ژاپن تأیید شده‌اند.