توافق‌نامه توسعه مشترک، برای ارتقا محصولات با گرافن

توافق‌نامه توسعه مشترک، برای ارتقا محصولات با گرافن

گروه جهانی گرافن به‌عنوان یکی از شرکت‌های هولدینگ پیشرو در حوزه گرافن، توافق‌نامه‌ای با یک شرکت تایوانی امضا کرده تا روی توسعه محصولات گرافنی با یکدیگر کار کنند.

گروه جهانی گرافن (G3) و یکی از شرکت‌های تولید کننده تایوانی توافق‌نامه توسعه مشترک (JDA) امضا کردند تا مواد تقویت شده با گرافن را در محصولات مبتنی بر پلی‌اتر‌ترکتون (PEEK) وارد کرده و از آن در صنعت نیمه‌هادی آسیا استفاده کنند.

پلی‌اتر‌ترکتون یک ترموپلاستیک مهندسی شده با کارایی بالا است، افزودن گرافن G3 باعث بهبودی خواص مکانیکی، الکتریکی و حرارتی می‌شود. گرافن به‌عنوان یک ماده روان‌کننده عالی، می‌تواند میزان اصطکاک را کاهش داده و سایش را به مقدار قابل توجهی کم کند. همچنین این فناوری می‌تواند با ایجاد سدی در ماتریس پلیمری، خاصیت ضدخوردگی خود را در برابر محیط‌های خشن ارتقاء دهد.

گروه جهانی گرافنی از همکاری با این شرکت بزرگ تایوانی برای پیشرفت در محصولات پلی‌اتر‌ترکتون در بازار آسیا بسیار خرسند است. به گفته بور جانگ، مدیرعامل گروه جهانی گرافن، رهیافت‌های مبتنی بر گرافن ما قادر به بهبود عملکرد صنعت نیمه‌هادی خواهد شد.

جان دیویس از گروه جهانی گرافن می‌گوید: «این توافق‌نامه به تقویت روابط ما با این شرکت کمک می‌کند و به G3 اجازه می‌دهد تا تجارت خود را در آسیا رشد دهد.»

G3 انتظار دارد که بلافاصله کار توسعه را با این شرکت مستقر در تایوان آغاز کند. گروه جهانی گرافن یک شرکت پیشرو در حوزه علم مواد است که روی گرافن متمرکز است. این شرکت بیش از ۵۲۵ پتنت ثبت شده داشته که بهترین سبد مالکیت فکری در این حوزه است. علاوه‌بر این، G3 که مقر آن در اوهایو است یک شرکت هالدینگ بوده که ۵ شرکت در زیرمجموعه آن است. نانوتک اینسترومنت بازوی مالکیت فکری G3 بوده که بیش از ۴۳۰ پتنت در آمریکا به ثبت رسانده است. شرکت گرافن تایوان بزرگترین تولیدکننده گرافن در سطح جهان است. این شرکت مواد گرافنی در حجم بالا تولید کرده و همچنین اقدام به تولید محصولاتی نظیر جوهر، خمیر و فیلم می‌کند. انگستروم متریال یک شرکت تجاری بوده که بخش تحقیق و توسعه و همچنین خط تولید فعالی دارد. شرکت انرژی آنگستروم نیز نانوذرات سیلیکون ترکیب شده با گرافن تولید می‌کند که برای تقویت آند باتری قابل استفاده است.