خرید لیسانس فناوری رهایش دارو برای توسعه داروهای ضددرد

خرید لیسانس فناوری رهایش دارو برای توسعه داروهای ضددرد

شرکت ویرپاکس برای تثبیت جایگاه خود به‌عنوان توسعه دهنده داروهای ضددرد، قراردادی با شرکت نانومریک به امضا رسانده تا از فناوری این شرکت برای ارتقا محصولات خود استفاده کند.

شرکت ویرپاکس (Virpax) یکی از تولیدکنندگان مواد دارویی ضددرد با استفاده از سامانه‌های تحویل دارویی جدید است. این شرکت قراردادی برای دریافت لیسانس فناوری با شرکت نانومریک به امضا رسانده است.

براساس این قرارداد، ویرپاکس حق انحصاری برای استفاده از فناوری تحویل دارو را از شرکت نانومریک دریافت می‌کند. این فناوری یک سامانه رهایش پپتید برای مدیریت اختلالات استرسی بعد از آسیب‌های تروماتیک موسوم به PTSD است.

PES200 دومین فرمولاسیون محصول تحقیقاتی است که از طریق مسیر بینی برای تقویت حمل‌ونقل آنکفالتین به مغز طراحی شده است. در این فناوری از یک کارتریج پیش‌ساخته برای پیشبرد فرمولاسیون آنکفالتین از طریق بینی به مغز و از راه عصب بویایی استفاده می‌شود.

از نقطه نظر تئوری، فناوری پاکت مولکولی یا MET برای سرکوب اضطراب به انتقال آنکفالتین به مغز کمک می‌کند. دو شرکت ویرپاکس و نانومریک به دنبال اثبات این فناوری هستند. شرکت ویرپاکس دارای حق انحصار جهانی برای فناوری رهایش آنکفالتین برای کنترل درد و PTSD است.

PES200 یک محصول دارویی است که با استفاده از فناوری‌نانو ساخته می‌شود. فناوری‌نانو امکان تحویل انحصاری یک داروی پپتیدی حساس به متابولیک به مغز را فراهم می‌کند. PES200 با استفاده از تجهیزات صنعتی و فرآیندهای رایج نظیر همگن‌سازی فشار بالا و خشک کردن اسپری تولید می‌شود. شواهد دارویی از فعالیت آنکفالتین فعال شده با MET در حیوانات حکایتی دارد که نسبت به مورفین مقاوم هستند.

جفری گودین از مدیران شرکت ویرپاکس می‌گوید: «توسعه گیرنده‌های افیونی دلتا آنکفالتین این پتانسیل را دارد که رهیافتی ضددرد باشد و همچنین می‌توان از آن به‌عنوان داروی روانپزشکی برای درمان بیماری‌هایی نظیر افسردگی و پرخاشگری باشد.»

ویرپاکس در توسعه محصولات دارویی برای مدیریت درد فعالیت دارد. این شرکت به‌عنوان یکی از پیشروان مدیریت درد در جهان شناخته می‌شود که برای این کار از نوآوری در تولید محصولات استفاده می‌کند.

نانومریک نیز یکی از شرکت‌های دارویی است که به دنبال استفاده از پلیمرهای زیست‌انطباق‌پذیر برای رهایش دارو است.