استارت‌آپی که به دنبال استفاده از میتوکندری‌ها در بازگرداندن جوانی است

استارت‌آپی که به دنبال استفاده از میتوکندری‌ها در بازگرداندن جوانی است

استارت‌آپ یووا بیوساینسز به دنبال تجاری‌سازی محصولات مرتبط به جوان‌سازی و مقابله با پیری است. این استارآپ که از دانشگاه آلاباما نشات گرفته به دنبال استفاده از میتوکندری‌ها در بازگرداندن جوانی پوست و مو است.

استارت‌آپی براساس تحقیقات انجام شده در دانشگاه آلاباما در حوزه کرم‌های ضدچروک راه‌اندازی شده است. این استارت‌آپ که یووا بیوساینسز (Yuva Biosciences) نام دارد براساس فناوری توسعه یافته در دانشگاه آلاباما در برمنگام راه‌اندازی شده است. در این تحقیقات پژوهشگران نشان دادند که میتوکندری‌ها در برگرداندن پیری پوست و ریزش مو نقش مهمی دارند.

کرم‌های ضدچروک به همراه محصولات جلوگیری از ریزش مو بازاری در حدود ۱۱ میلیارد دلار دارد. کتی نگینت، از مدیران اجرایی موسسه نوآوری و کارآفرینی بیل هاربرت دانشگاه آلاباما می‌گوید: «بسیار هیجان‌انگیز است که ببینیم یک استارت‌آپ دیگر از دل دانشگاه متولد می‌شود تا فناوری ابداع شده در این دانشگاه را تجاری‌سازی کند. این کار به رشد و دوام منطقه بیرمنگام کمک می‌کند. شرکت‌های رقیب به‌صورت عمده در خوشه‌های بین‌المللی، از جمله سیلیکو‌ن‌ولی و بوستون قرار دارند. اما اکوسیستم محلی ما نیز برای تولید نوآوری مانند استارت‌آپ یووا آماده است.»

این استارت‌آپ درنظر دارد تا لوازم آرایشی و بهداشتی، مواد آرایشی مبتنی بر علم را که خواص دارویی دارد، توسعه دهد. مسیر برای راه‌اندازی محصول در بخش آرایشی و بهداشتی هموار بوده به طوری که این شرکت انتظار دارد طی چهار سال محصولات آرایشی و بهداشتی را تولید کند.

چین و چروک پوست و ریزش مو از جمله اولین و عمده‌ترین تغییرات ظاهری در مسیر پیری است. کشوان سینگو، استاد ژنتیک دانشگاه آلاباما می‌گوید: «یووا قصد دارد بسیاری از اثرات نامطلوب پیری را کاهش دهد به همین دلیل می‌خواهیم در این استارت‌آپ مدعی شویم که جوانی را دوباره به مصرف‌کنندگان بازمی‌گردانیم. محصولات اولیه ما با هدف کمک به افراد برای بهبود ظاهر و ایجاد حس جوانی در آن‌ها است و در درازمدت نیز به دنبال مقابله با اختلالات و بیماری‌های مرتبط با پیری هستیم.»

گرگ اشمرگل، کارآفرین سریالی در بوستون که به‌عنوان مدیر در شرکت یووا فعالیت دارد بیش از ۲۵ سال سابقه تجربه در راه‌اندازی چندین شرکت سرمایه‌گذاری با فناوری بالا را در کارنامه خود داشته و صاحب یکی از شرکت‌های نانویی بسیار مشهور به نام نانترو (Nantero) است.