تثبیت موقعیت در بازار باتری با خرید شرکت تولیدکننده نانولوله‌کربنی

تثبیت موقعیت در بازار باتری با خرید شرکت تولیدکننده نانولوله‌کربنی

یکی از شرکت‌های تامین‌کننده مواد مورداستفاده در تولید باتری، برای حفظ موقعیت خود در بازار، اقدام به خرید یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نانولوله‌کربنی در چین کرده است.

کابوت کورپوریشن (Cabot Corporation t) برای تقویت موقعیت خود در بازار باتری‌، اقدام به خرید شرکت شنژن سانشان نانونیومتریالز کرد.

کابوت به تازگی تفاهم‌نامه‌ای برای خرید شرکت شنژن امضا کرده است. شنژن یکی از تولیدکنندگان نانولوله‌های کربنی در چین است، مقامات این شرکت اعلام کردند که تقریبا ۱۱۵ میلیون دلار از این شرکت توسط کابوت خریداری شد. با این کار، شرکت کابوت می‌تواند موقعیت خود را در بازار باتری‌ها تقویت کرده و رشد و توسعه فعالیت‌های خود را در چین که بزرگ‌ترین و سریع‌ترین بازار خودرو در جهان است را به‌صورت قابل توجهی تقویت کند.

شنژن به‌عنوان دومین تولیدکننده بزرگ نانولوله‌های کربنی در جهان، امکان تولید نانولوله‌های کربنی به‌صورت پودر خشک و سوسپانسیون را دارا است. این شرکت سابقه اثبات موفقیت تجاری در بازار باتری لیتیمی را دارد. افزودن نانولوله‌های کربنی به لیست محصولات کابوت موجب می‌شود تا این شرکت بتواند از این نانولوله‌ها در محصولات کربنی رسانای خود استفاده کند. با این کار شرکت کابوت می‌تواند از این افزودنی در بهبود عملکرد محصولاتی نظیر کربن سیاه و همچنین تولید باتری‌های اسیدی سربی  استفاده کند. نانولوله‌ها می‌توانند به‌عنوان افزودنی در باتری‌های یون لیتیم نیز استفاده شوند.

جف زو، معاون مدیرعامل می‌گوید: «شنژن به شدت با راهبرد ما برای رشد در فضای فرمولاسیون متناسب است و بستر جدید فناوری را برای تجارت در زمینه مواد مورداستفاده در بخش انرژی فراهم می‌کند. ترکیب قابلیت‌های نانولوله‌های کربنی با فناوری افزودنی کربنی ما، فرصت‌های جدیدی را برای رشد موقعیت ما در بازار ذخیره‌سازی انرژی ایجاد می‌کند. این موضوع نه تنها موقعیت رهبری جهانی ما را در مواد افزودنی کربنی تقویت می‌کند بلکه به ما امکان می‌دهد تا راه‌حل‌های نوآورانه‌ جدیدی را ارائه و همچنین با این کار عملکرد باتری‌ها را بهبود دهیم.»

شنژن که در سال ۲۰۱۱ تاسیس شده است، یکی از تولیدکنندگان نانولوله‌های کربنی بوده که طیف وسیعی از محصولات نظیر نانولوله‌های تک جداره و چند جداره را تولید و به بازار عرضه می‌کند.