سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری برای راه‌اندازی خط تولید کاربید سیلیکون

سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری برای راه‌اندازی خط تولید کاربید سیلیکون

با حمایت ایالت نیویورک و سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری بخش خصوصی، کارخانه‌ای برای تولید کاربید سیلیکون در نیویورک راه‌اندازی می‌شود.

یک شرکت فعال در حوزه فناوری‌نانو اعلام کرد که یک میلیارد دلار برای ساخت تاسیسات تولیدی در یک کارخانه پیشرفته در یوتا سرمایه‌گذاری خواهد کرد. در این میان، ایالت نیویورک نیز ۵۰۰ میلیون دلار مشوق برای این شرکت درنظر گرفته است.

کری (Cree) شرکتی است که در دورام نیویورک واقع شده است که گفته می‌شود قرار است بزرگ‌ترین کارخانه تولید کاربید سیلیکون جهان را تاسیس کند. این خط تولید در مرکز نانو مرسی موسسه پلی‌تکنیک سانی در نیویورک مرکزی دایر خواهد شد.

مشوق‌های‌ دولتی قابل توجه است. این شرکت انتظار دارد که ظرف ۸ سال، ۶۱۴ شغل مستقیم ایجاد کند. درصورت تحقق این شغل‌ها، این شرکت، ۸۱۴ هزار دلار برای هر شغل، مشوق دریافت می‌کند.

به نظر می‌رسد که ایالت نیویورک شرکتی را پیدا کرده است تا بتواند با هزینه مالیات دهنده‌ها، سرمایه‌گذاری مناسبی روی آن انجام دهد.

شرکت کری اعلام کرده است که یک میلیارد دلار روی ساخت کارخانه‌ای به وسعت ۴۸۰ هزار فوت مربع هزینه می‌کند که این کار تا سال ۲۰۲۲ انجام خواهد شد. دولت محلی نیز از طریق صندوق توسعه ایالتی که بازوی توسعه اقتصادی این ایالت است، ۵۰۰ میلیون دلار حمایت مالی از این کارخانه خواهد داشت.

کومو می‌گوید: «این همکاری، برای تقویت تحقیقات در ایالت نیویورک ضروری است تا این ایالت بتواند صنایع و مشاغل را در آینده نزدیک جذب کند. این سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری در مدت هشت سال منجر به بیش از ۶۰۰ فرصت شغلی می‌شود که پیش‌بینی شده حقوق و دستمزد آن‌ها به‌صورت میانگین ۷۵ هزار دلار باشد.»

براساس اظهارات این شرکت از طریق این پروژه ۵۷۰ شغل غیرمستقیم نیز ایجاد خواهد شد. لازم به ذکر است که کمک هزینه دولت، مبتنی بر عملکرد خواهد بود؛ به این معنا که پول عمومی با عملکردهای شغلی و سرمایه‌گذاری این شرکت گره‌ خورده است. این حمایت مالی بخشی از تسهیلات جدید برای خرید ماشین‌آلات و تجهیزات را نیز پوشش می‌دهد.