راه‌اندازی بزرگترین خط تولید نانولوله‌کربنی جهان

راه‌اندازی بزرگ‌ترین خط تولید نانولوله‌کربنی جهان

بزرگ‌ترین خط تولید نانولوله‌کربنی جهان با ظرفیت ۷۵ تن نانولوله ‌در سال راه‌اندازی شد. شرکت OCSiAl قرار است خط تولید دیگری نیز در برزیل راه‌اندازی کند.

بزرگ‌ترین تولیدکننده نانولوله‌کربنی جهان به توان تولید ۷۵ تن در سال رسید. شرکت اوسی‌اس‌آی‌ال (OCSiAl) بزرگ‌ترین تولیدکننده نانولوله‌کربنی جهان، از راه‌اندازی دومین خط تولید سنتز نانولوله‌کربنی خود با ظرفیت ۵۰ تن در سال خبر داد. در حال حاضر این کارخانه با عنوان Graphetrin 50 بزرگ‌ترین کارخانه تولید نانولوله در جهان بوده که موقعیت این شرکت را در بازار تثبیت می‌کند.

این خط تولید در سال ۲۰۱۹ تست و اجرا شد و اکنون به ظرفیت تولید سالانه برنامه‌ریزی شده ۵۰ تن در سال رسیده است.

تقاضای رو به رشد در بازار وجود دارد که یکی از دلایل رشد بازار، وسایل نقلیه الکترونیکی است. اگر قرار باشد تنها بازار خودروهای الکتریکی درنظر گرفته شود، میزان نانولوله موردنیاز برای باتری‌های یون لیتیم این خودروها در سال ۲۰۲۵ در حدود ۲۵۰ تن است.

از زمان تاسیس شرکت OCSiAl، به‌طور دائم، بازار نانولوله‌های کربنی توسط این شرکت رهبری می‌شود زیرا این شرکت صاحب بزرگ‌ترین فناوری مقیاس‌پذیر برای سنتز صنعتی نانولوله‌های کربنی است. اولین خط تولید نانولوله‌کربنی این شرکت در سال ۲۰۱۵ با ظرفیت ۱٫۲ تن راه‌اندازی شد که این میزان ظرفیت از تمام تولید نانولوله‌های کربنی از زمان کشف این ماده در سال ۱۹۹۱ تا آن تاریخ فراتر است. با افزایش ظرفیت خط تولید این شرکت به ۷۵ تن در سال، سهم این شرکت از ظرفیت تولید جهانی نانولوله کربنی از ۹۰ درصد بالاتر رفت. این شرکت اعلام کرد که این تازه آغاز تولید برای پاسخگویی به تقاضای در حال رشد سریع بازار نانولوله‌های کربنی است.

در سال ۲۰۱۷، OCSiAl قراردادی برای ساخت کارخانه نانولوله‌کربنی در لوگزامبورگ امضا کرد. پیش‌بینی می‌شود که خط تولید با ظرفیت سالانه ۱۰۰ تن نانولوله‌کربنی در سال ۲۰۲۳ در این کشور راه‌اندازی شود.

OCSiAl شعب ویژه‌ای در روسیه و چین راه‌اندازی کرد تا به مشتریان خود خدمات مناسبی ارائه دهد. این شرکت سه کارخانه تولید کنسانتره در چین و ژاپن دارد و یک خط تولید نیز به زودی در برزیل راه‌اندازی خواهد کرد.