تداوم استفاده از گرافن در تلفن‌های همراه شرکت هواوی

تداوم استفاده از گرافن در تلفن‌های همراه شرکت هواوی

هواوی به استفاده از فیلم‌های خنک‌کننده گرافنی در گوشی‌های نسل جدید خود ادامه می‌دهد. این شرکت در سری P40 که پرچمدار جدید این شرکت است، از این سیستم خنک‌کننده نانویی استفاده کرده است.

شرکت هواوی (Huawei) به استفاده از فیلم‌های خنک‌کننده گرافنی در سری P40 محصولات خود ادامه می‌دهد. این شرکت به تازگی گوشی پرچم‌دار P40 خود را به بازار عرضه کرد. هواوی در این گوشی‌ نیز از فناوری خنک‌کننده فیلم گرافنی استفاده می‌کند. این کار برای مدیریت گرما در این گوشی‌ها انجام می‌شود، چیزی مشابه گوشی‌های P30 و Mate 20X که در آن‌ها نیز این سامانه استفاده شده بود.

در باتری یون لیتیم این گوشی‌ها، فناوری‌های مقاوم در برابر گرما تقویت شده است، فناوری‌هایی که گرافن نقش اصلی را در آن دارد. به دلیل تقویت ساختاری، این باتری‌ها می‌توانند تا دمای ۶۰ درجه را تحمل کنند دمایی که از دمای رایج کارکرد باتری‌ها ۱۰ درجه بالاتر است.

این باتری جدید، طول عمری دو برابر بیشتر از باتری‌های یون لیتیمی دارد. یانگزینگ لی از مدیران آزمایشگاه وات می‌گوید: «ما آزمون‌های شارژ/دشارژ را روی این باتری در دماهای بالا انجام دادیم. نتایج آزمون‌ها نشان داد زمانی که شرایط کارکردی این باتری‌ها و باتری‌های رایج یکی باشد، باتری تقویت شده با گرافن ۵ درجه خنک‌تر از باتری یون لیتیمی است.»

لی می‌افزاید: «آزمون‌ها ثابت کرد که بعد از ۲۰۰۰ بار شارژ/دشارژ، باتری‌های تقویت شده با گرافن ۷۰ درصد ظرفیت اصلی خود را حفظ می‌کنند. زمانی که این باتری به مدت ۲۰۰ روز در دمای ۶۰ درجه سانتی‌گراد نگه داشته شود، ۱۳ درصد از ظرفیت آن از دست می‌رود.»

پیشینه‌ استفاده از گرافن در تلفن‌های همراه به سال ۲۰۱۶ بازمی‌گردد. در آن سال، هواوی اعلام کرد که به فناوری باتری یون لیتیم مقاوم در برابر گرما دست یافته است که در تولید این باتری از گرافن استفاده شده است. این خبر در سمپوزیم باتری ژاپن اعلام شد. آنچه هواوی به آن دست یافته بود، سامانه‌ای بود که به باتری یون لیتیم اجازه می‌داد تا در دمای بالاتر کار کند. در باتری‌های رایج، دمای ۵۰ درجه قابل تحمل است، اما زمانی که هواوی از گرافن در باتری استفاده کرد، دمای کارکرد تا ۶۰ درجه بالا رفت. این شرکت اعلام کرد که گرافن موجب افزایش طول عمر باتری تا دو برابر می‌شود.