هم‌افزایی دو شرکت برای استفاده از فناوری‌نانو در توسعه دارو

هم‌افزایی دو شرکت برای استفاده از فناوری‌نانو در توسعه دارو

دو شرکت فعال در حوزه فناوری‌نانو با همکاری یکدیگر به دنبال استفاده از نوعی فناوری ترکیب دارویی موسوم به NanoAssemblr هستند تا با کمک این فناوری بتوانند محصولات و نانوداروهای جدید ارائه کنند.

شرکت پرسیژن نانوسیستمز (Precision NanoSystems) اعلام کرد، برای توسعه نوعی نانوذرات دارویی همکاری با شرکت فوجی‌فیلم آغاز کرده است.

پرسیژن نانوسیستمز یک شرکت‌ پیشرو در ساخت نانوماشین‌های تحول‌گرا است که وارد یک توافق‌نامه با شرکت فوجی‌فیلم شده است تا فناوری NanoAssemblr شرکت پرسیژن با کمک شرکت فوجی‌فیلم توسعه یابد.

به‌عنوان بخشی از این توافق‌نامه، فوجی‌فیلم حق دارد خدمات تولیدی با استفاده از فناوری NanoAssemblr ارائه دهد و همچنین از این فناوری برای توسعه و تجاری‌سازی محصولات دارویی و درمانی خود استفاده کند.

این دو شرکت با استفاده از فناوری‌های اختصاصی خود تلاش خواهند کرد تا روش ژن‌درمانی جدیدی را با کمک مولکول‌های کوچک توسعه دهند.

فناوری NanoAssemblr شرکت پرسیژن با استفاده از ترکیب فناوری میکروسیالی NxGen ایجاد شده است و به‌طور انحصاری برای توسعه نانوداروها استفاده می‌شود.

پلتفورم NanoAssemblr از سیستم‌های مختلفی تشکیل شده که در کنار هم برای تسریع توسعه روش ژن‌درمانی و ارائه محصولات نانوپزشکی مبتنی بر پروتئین استفاده می‌شود.

جیمز تیلور، بنیان‌گذار شرکت پرسیژن سیستمز می‌گوید: «ما از همکاری با فوجی‌فیلم برای فعال کردن فناوری خود در پشتیبانی از مشتریان بالینی بسیار خرسند هستیم، زیرا آن‌ها در برنامه‌های درمانی خود از این پلتفورم استفاده می‌کنند.»

تیم‌های تحقیق و توسعه فوجی‌فیلم، پلت‌فورم‌ شرکت پرسیژن نانوسیستمز را با فناوری‌های رهایش دارویی خود ترکیب می‌کنند تا در نهایت داروهای جدیدی ساخته شود.

نانوپزشکی یکی از حوزه‌های کاری فوجی‌فیلم است که به فناوری‌های پیشرفته‌ای نظیر فناوری‌نانو، فناوری مهندسی فرآیند و فناوری آنالیز می‌پردازد. جونجی اوکادا، از مدیران شرکت فوجی‌فیلم می‌گوید: «ما از همکاری با شرکت پرسیژن نانوسیستمز برای استفاده از فناوری NanoAssemblr خرسند هستیم. قرار است این فناوری در تولید محصولات نانوپزشکی ما استفاده شود.»

NanoAssemblr از چندین ترکیب‌کننده میکروسیالی برخوردار است که امکان ترکیب مواد مختلف تا حجم‌های بالا در آن وجود دارد و می‌توان فرمولاسیون‌های دارویی را با این فناوری انجام داد.