عرضه تجاری نانوذرات PLGA برای مصارف پزشکی و زیستی

شرکت کریتیو داینستیکس طیف وسیعی از نانوذرات پلی‌اسید لاکتیک گلیکولیک‌اسید (PLGA) را برای استفاده در حوزه‌های زیستی و پزشکی تولید و به بازار عرضه کرده است.

بعد از سال‌ها تجربه در حوزه داروسازی و علوم‌زیستی، شرکت کریتیو داینستیکس (Creative Diagnostics) نانوذرات PLGA را در ابعاد مختلف از ۱۰۰ تا ۵۰۰ نانومتر تولید و به بازار عرضه می‌کند. این نانوذرات از ابعاد کاملا یکنواختی برخوردار بوده و نسبت L/G در آن‌ها ۵۰/۵۰ و در برخی نمونه‌ها ۷۵/۷۵ است. بنابراین، این نانوذرات برای استفاده در زیست‌پزشکی، ادوات پزشکی، رهایش دارو و آرایه‌های ایمنی مناسب هستند.

با توجه به کاربردهای نانوذرات در بخش زیست‌شناسی و پزشکی، شرکت کریتیو تلاش دارد تا جامع‌ترین لیست محصولات نانوذره‌ای را با ابعاد و خواص سطحی مختلف به بازار عرضه کند تا پاسخ‌گوی نیاز دانشمندان هم در بخش تحقیقات دانشگاهی و تحقیق و توسعه صنعتی باشد. نانوذرات PLGA یکی از این موارد است.

ذرات پلی‌اسید لاکتیک گلیکولیک‌اسید توانایی منحصربه‌فردی برای دستیابی به ترشح کنترل شده دارو دارند و همچنین می‌توان از آن‌ها به‌عنوان مدل‌های عالی برای اندازه‌گیری میزان تخریب کنترل شده استفاده کرد.

در حال حاضر، این شرکت نانوذرات PLGA جدیدی را برای محققان به‌منظور استفاده در حوزه‌هایی نظیر برچسب‌زنی سلولی، مواد پوشش‌دهنده داروها، حاملان دارویی و رهایش دارو تولید می‌کند.

محصولات جدیدی نظیر DiagPoly که در واقع نانوذرات PLGA فلورسانس است، توسط شرکت کریتیو داینستیکس به بازار عرضه شده‌اند.

جسیکا والدورف، مدیر ارشد علمی گروه تحقیق و توسعه این شرکت می‌گوید: «کریتیو داینستیکس روی محصولات نانوذره‌ای متمرکز است که کاربردهای تحقیقاتی دارد. ما خوشحالیم که نانوذراتی را به بازار عرضه می‌کنیم که برای جامعه علمی قابل استفاده است.»

وی می‌افزاید: «ما از گسترش دامنه محصولات بسیار خرسند هستیم چرا که کریتیو داینستیکس همواره متعهد است محصولات و خدمات بسیار موفقی را به مشتریان خود تحویل دهد. به‌عنوان یک ابزار تحقیقاتی، این نانوذرات بسیار ساده مورداستفاده قرار می‌گیرند. مشتریان ما نتایج موفقیت‌آمیزی را با این نانوذرات به‌دست آورده‌اند و این محصولات به تحقیقات علمی کمک شایانی کرده است.»

کریتیو داینستیکس از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان ذرات و محصولات مرتبط با پزشکی است. این شرکت لیست بلندی از محصولات مغناطیسی مبتنی بر سیستم ایمنی بدن دارد که برای تأمین نیاز محققان در ابعاد مختلف مورداستفاده قرار می‌گیرند.