معرفی محصولی جدید در حوزه امنیت اسکناس و نام تجاری

یکی از شرکت‌های فعال در حوزه فناوری نانو، محصول جدیدی برای محافظت از نام تجاری و اسناد مهم نظیر اسکناس ارائه کرده است.

شرکت نانوتک سکیوریتی (Nanotech Security)، یک پیشرو در توسعه ادوات امنیتی نانو – نوری ایمن بوده که محصولا  خود را در بازارهای محافظت از اسکناس و نام تجاری عرضه می‌کند. این شرکت فیلم‌های تغییر رنگ موسوم به LumaChrome را به بازار حفاظت نام تجاری، از گسترش محصولات معرفی کرد.

نانوتک سکیوریتی چندین ترکیب رنگ منحصربه‌فرد را با چندین فرمت کاربردی به طور انحصاری برای بازار حفاظت از نام تجاری طراحی کرده است. فیلم تغییر رنگ LumaChrome می‌تواند برای نام‌های تجاری، علامت‌های تجاری و یا عبارت‌های تبلیغاتی مختلف به صورت سفارشی ساخته شود که در ابعاد و فرمت‌های گوناگون موجود است و برای استفاده مستقیم می‌تواند به برچسب‌ها و پچ‌هایی با چسب حساس به فشار (PSA) تبدیل شود.

فیلم تغییر رنگ LumaChrome شرکت نانوتک یک فناوری ثابت شده است که برای دهه‌ها در بیش از ۳۰ فرقه اسکناس و کاربردهای مختلف در شناسه (ID) امن در بیش از ده کشور مورد استفاده قرار گرفته است. هنگامی که زاویه دید تغییر می‌کند، LumaChrome، شناسه‌سنجی سریع و شهودی را از طریق تغییر رنگ واضح ارائه می‌دهد. این یک راه‌حل ایمن و ساده برای تفهیم است که به راحتی در زوایای متعدد و شرایط روشنایی متغیر قابل تشخیص است.

تعداد فزاینده‌ای از نام‌های تجاری به دنبال راه‌حل‌هایی هستند که به مصرف‌کننده اجازه می‌دهد تا به سرعت محصولات خود را ارزیابی کرده و کالاهای اصلی را از تقلبی متمایز کند. فیلم امنیتی LumaChrome می‌تواند برای حفاظت از نام تجاری، جلوگیری از جعل و استفاده در بسته‌بندی‌های هوشمند در صنایع مختلف از جمله داروسازی، الکترونیک، وسایل تصویربرداری و… به کار رود.

تروی بولاک، رئیس و مدیرعامل شرکت نانوتک سکیوریتی اظهار داشت: «ما با توسعه یک پالت رنگ جدید منحصربه‌فرد در بازار حفاظت از نام تجاری، با موفقیت فناوری اثبات‌شده خود را ارتقا دادیم. با ترکیب چاپ روی هم (overprint) متن و فرمت‌های مختلف کاربردی، ما قادر به ارائه یک محصول جدید و جالب توجه برای بازار حفاظت از نام تجاری هستیم.»

فیلم تغییر رنگ LumaChrome در تأسیسات تولیدی نانوتک در تورسو کِبِک، تولید می‌شود. این شرکت از دو پوشش‌دهنده رسوبی فیلم نازک نوری رول به رول بزرگ با قابلیت فعالیت تا چهار منطقه رسوبی جداگانه به طور همزمان استفاده می‌کند. نانوتک توانایی بی‌نظیری برای تولید فیلم‌های قابل تنظیم با ظرفیت تولید بیش از ۲۵۰ هزار مترمربع فیلم در ماه را داراست.

این شرکت در آوریل سال ۲۰۱۹ با رونمایی از دو محصول جدید خود به نام داینامیک پویتریت (Dynamic Portrait™) و لایولوگو (LiveLogo™) وارد بازار حافظت از نام تجاری شد. این محصولات جدید تصاویری با اطمینان بالا و قدرت تفکیکی فراتر از آنچه که با تجهیزات معمولی می‌توان به آن رسید، را برای جلوگیری از جعل نام تجاری ایجاد می‌کنند.