داستان موفقیت ده‌ساله یک شرکت نانویی

شرکت AGM که ده سال در حوزه گرافن فعالیت داشته، مسیر پرفرازونشیبی را طی کرده تا امروز به‌عنوان یکی از پیشروان حوزه گرافن در جهان شناخته شود.

شرکت اپلاید گرافن متریالز (Applied Graphene Materials) ده سال قبل از دانشگاه دورام به‌صورت اسپیناف انشعاب یافت و تا به امروز در حوزه فناوری نانو فعالیت کرده است. AGM اکنون رهبر جهانی در توسعه و کاربرد مواد گرافنی شناخته می‌شود که برای مشتریانی در بخش پوشش، کامپوزیت و مواد کاربردی محصولاتی ارائه می‌دهد.

AGM توسط پروفسور کارل کلمن تاسیس شد، دانشمندی که جوایز متعددی را کسب و سال‌ها قبل موفق به ارائه فرایندی با راهبرد پایین به بالا به‌منظور تولید گرافن شد.

از روز آغازین، AGM پیشرفت‌های بزرگی در استفاده از این دسته از مواد تجربه کرد و امروز، محصولات گرافنی این شرکت به تعداد زیادی از کالاهای مصرفی افزوده شده است و محلول‌های گرافنی به طیف وسیعی از مشتریان در سراسر جهان از طریق شبکه توزیع این شرکت ارائه می‌شود.

AGM اعلام کرده است که از گرافن این شرکت برای تولید محصولات ضدخوردگی استفاده شده، به طوری که شرکت آلتایمز کوتینگ در تولید محصولات پوششی خود از گرافن AGM استفاده کرده است و با این کار، عملکرد ضدخوردگی این محصولات افزایش قابل توجهی داشته است و وارنتی این محصولات به سی سال رسیده است.

شرکت هالفورد فروشگاه آنلاین خود را برای عرضه پرایمر گرافن خود راه‌اندازی کرده است، پرایمری که دارای گرافن شرکت AGM بوده که به دلیل وجود گرافن از قدرت محافظت در برابر خوردگی بالایی برخوردار است.

به تازگی شرکت AGM از امضای قراردادی برای فروش و توزیع محصولات این شرکت توسط شرکت ولیکو خبر داد که این کار موجب افزایش فروش محصولات این شرکت در منطقه بنلوکس خواهد شد.

AGM علاوه بر مراکز تجاری خاص خود در بریتانیا و آمریکا، در حال حاضر توافق‌نامه‌ای برای توزیع مواد شیمیایی در کشورهای هند، بلژیک، لوکزامبورگ، یونان، ایتالیا، ژاپن و آفریقای جنوبی دارد.

این تنها بخشی از مسیری است که شرکت AGM طی سال‌های گذشته برای رسیدن به موفقیت برداشته است. شهردار شهر تیزولی در بازدیدی که شرکت AGM داشت گفت: «این شرکت کارهای بسیار شگفت‌انگیزی در بخش مواد گرافنی و کاربردهای آن انجام داده است. آن‌ها نمونه‌ای از یک بنگاه اقتصادی موفق هستند که به مدت ده سال کارنامه درخشانی از خود به نمایش گذاشتند.»