جذب سرمایه برای توسعه بازار نقاط کوانتومی

شرکت نانوسیس برای توسعه و گسترش بازار نقاط کوانتومی موفق به جذب ۲۰ میلیون دلار سرمایه شده است. این شرکت تلاش دارد تا پذیرش نقاط کوانتومی در بازار را تقویت کند.

شرکت نانوسیس (Nanosys) بیست میلیون دلار برای گسترش فناوری نقاط کوانتومی عاری از فلزات سنگین جمع‌آوری می‌کند. این شرکت دور جدیدی از جذب سرمایه‌ را آغاز کرده که در پایان آن مبلغ ۲۰ میلیون دلار حمایت مالی به‌دست آورده است تا امکان توسعه و گسترش فناوری نقاط کوانتومی عاری از کادمیم را فراهم کند. این شرکت در مجموع تاکنون ۲۵۰ میلیون دلار درآمد به‌دست آورده است.

نقاط کوانتومی نانوذرات نیمه‌هادی هستند که هنگام اعمال انرژی روی آن‌ها، نور یا الکترون ساطع می‌کنند و همچنین قادرند با اعمال نور، انرژی تولید کنند.

این فناوری بیشتر برای نمایشگرهای جدید و دستگاه‌هایی نظیر تبلت، لپ‌تاپ، مانیتور و تلویزیون‌های ۱۳ تا ۹۸ اینچ استفاده می‌شود. نقاط کوانتومی نه‌تنها کیفیت، رنگ و روشنایی را نیز بهبود می‌دهند، بلکه عاری از فلزات سنگین خطرناک هستند.

پیش‌بینی می‌شود که بازار نمایشگرهای حاوی نقاط کوانتومی در سال ۲۰۲۰ به بیش از ۱۰ میلیون واحد برسد. طبق اعلام شرکت تحقیقات DSCC، این اولین بار است که این بازار به این نقطه‌عطف رسیده است. پیش‌بینی می‌شود که این بازار تا سال ۲۰۲۴ به رقم ۲۸ میلیون واحد برسد که رشد ترکیبی سالانه ۲۷٫۵ درصد را تجربه خواهد کرد. در حال حاضر فناوری شرکت نانوسیس در ۴۰۰ مدل از دستگاه‌های موجود در بازار استفاده می‌شود.

این سرمایه‌گذاری جدید برای مقیاس‌پذیر کردن کسب‌وکار شرکت نانوسیس و ایجاد علاقه بیشتر به تایید و پذیرش نقاط کوانتومی در بازار صرف خواهد شد.

به‌تازگی نانوسیس توافق‌نامه‌ توزیع فروش با شرکت ناگاس را امضا کرده است تا نقاط کوانتومی این شرکت را در بازارهای سراسر جهان توزیع کند. این شرکت همچنین با شرکت کمیکال شویی نیز برای تولید انحصاری نقاط کوانتومی قرارداد امضا کرده است.

نقاط کوانتومی در پیشرفت و توسعه LCDها و OLEDها نقش بسیار مهمی دارند به طوری که موانع متعددی را در مسیر افزایش کیفیت و کارایی نمایشگرها برداشته است. این نقاط موجب افزایش روشنایی و وفاداری به رنگ در صفحه‌های نمایشگر شده است. نوآوری‌های اخیر در نقاط کوانتومی پیشرفت زیادی داشته و انتظار می‌رود که این نقاط به یک استاندارد در صنعت نمایشگر تبدیل شود.