امضا توافق‌نامه‌ای برای عرضه محصولات نانو در اروپا

یکی از تولیدکنندگان مواد نانو با انعقاد قراردادی، امتیاز توزیع محصولات خود در اروپا را به شرکت آرپادیس بنلوکس واگذار کرد تا موقعیت خود را در این منطقه تثبیت کند.

شرکت اپلاید گرافن متریالز (Applied Graphene Materials) توافق‌نامه‌ای برای توزیع مواد گرافنی با شرکت آرپادیس بنلوکس (Arpadis Benelux) به امضا رسانده است تا محصولات گرافنی این شرکت توسط آپاردیس که توزیع‌کننده مواد شیمیایی در اروپا است، در این منطقه توزیع شود.

قرار است این توافق‌نامه موقعیت اپلاید گرافن را در منطقه‌ای از اروپا بهبود دهد؛ جایی که بزرگ‌ترین بازار پوشش و پلیمر است. با این توافق‌نامه مسیر مستقیم عرضه محصولات اپلاید گرافن به بازارهای بریتانیا، آلمان، اسپانیا، فرانسه، پرتغال و کشورهای اسکاندیناوی فراهم می‌شود.

آرپادیس با تولیدکنندگان عمده مواد شیمیایی جهان و شرکت‌های بزرگ و متوسط کار می‌کند و در این بین به تولیدکنندگان کمک می‌کند تا با جستجوی محصولات جایگزین و یافتن زنجیره تامین کاراتر، مسئولیت‌های زیست‌محیطی خود را برآورده سازند. این شرکت تمرکز زیادی بر محصولات همسو با پوشش‌ها، جوهرهای پلی‌اورتان و بازارهای نساجی و هوافضا دارد.

این توافق‌نامه به‌صورت انحصاری در تمام اروپا قابل اجرا است و تنها در بریتانیا به‌صورت غیرانحصاری اجرا می‌شود جایی که بخش فروش اپلاید گرافن تلاش خواهد کرد تا روابط فعلی خود را مستحکم‌تر کند. توافق‌نامه امضا شده میان دو شرکت فرصت‌های زیادی برای جذب مشتری و معرفی فناوری اختصاص گرافن شرکت اپلاید گرافن ایجاد خواهد کرد و این فناوری به مشتریان بازار پلیمر و پوشش عرضه خواهد شد.

اپلاید گرافن علاوه‌بر قطب‌های تجاری در انگلستان و آمریکا، اکنون مواد و محصولات خود را در کشورهای کانادا، آلمان، اسپانیا، فرانسه، پرتغال ،هلند، بلژیک، لوکزامبورگ، یونان، ایتالیا، آفریقای جنوبی، اسکاندیناوی و ژاپن توزیع می‌کند.

سال گذشته، شرکت اپلاید گرافن اعلام کرده بود که این شرکت به دنبال بهبود شبکه توزیع خود در کشورهای مختلف است. هدف نهایی، کاهش هزینه و افزایش درآمد از طریق اصلاح راهبردهای صنعتی است. در این راستا، اپلاید گرافن ‌متریالز برای توسعه بازار خود، امتیاز توزیع محصولاتش را در کشور آفریقای جنوبی به شرکت کراست ‌واکر واگذار کرد. واگذاری امتیاز توزیع محصولات در یک کشور، یکی از سیاست‌های اصلی بازاریابی و بازارسازی شرکت اپلایدگرافن است. این شرکت چندی پیش قراردادی با شرکت کامی‌‌سرل (CAME srl) به امضا رساند تا در قالب این قرارداد توزیع محصولات خود را به این شرکت ایتالیایی واگذار کند. شرکت کامی‌سرل شرکای بین‌المللی متعددی در اروپا و خاورمیانه دارد. بر ساس این قرارداد، دو شرکت اپلایدگرافن و کامی‌‌سرل قرار است در طول ۱۸ ماه روی توسعه بازار با یکدیگر همکاری کنند.