سه خط تولید ورق‌های کابینت نانویی راه‌اندازی کردیم

کارشناس بخش تحقیق و توسعه گروه صنعتی شفیق از راه‌اندازی سه خط تولید جدید برای تامین نیاز بازار طی یک سال گذشته، خبر داد. این شرکت ورق‌های کابینت نانویی را تولید و به بازار عرضه می‌کند.

نگار روغنی، کارشناس بخش تحقیق و توسعه گروه صنعتی شفیق درباره توسعه کسب‌وکار این شرکت می‌گوید: «از زمانی که نانوذرات را به ورق‌های فومیزه اضافه کردیم، تقاضا برای محصولات ما اضافه شده است. در حال حاضر تمام خط تولید به ورق‌های فومیزه تقویت شده با نانوذرات سیلیکا اختصاص دارد و به‌منظور پاسخ به نیاز بازار طی یک‌سال گذشته سه خط تولید دیگر نیز راه‌اندازی کردیم. در شرایط اقتصادی کرونایی که بسیاری از کسب‌وکارها با مشکلات و چالش‌هایی روبه‌رو شده‌اند، بازار محصولات ما روند رو به رشدی را تجربه کرده است.»

مهندس روغنی از صادرات این محصولات به کشور آذربایجان خبر داد و گفت: «علاوه‌بر آذربایجان به‌دنبال صادرات به چند کشور دیگر نیز هستیم که فعالیت‌هایی در این زمینه انجام شده که امیدوارم تداوم داشته باشد.»

کارشناس بخش تحقیق و توسعه گروه صنعتی شفیق دلیل استقبال بازار از این ورق‌های کابینت را کیفیت بالای این ورق‌ها به‌دلیل به‌کارگیری نانوذرات در آن می‌داند.

ورق‌های فومیزه استحکام کمی دارند از این‌رو برای تقویت آن‌ها روکش استفاده می‌شود. این شرکت از نانوذرات برای نظم‌دهی به سلول‌های سازنده این ورق‌ها استفاده کرده است که با این کار میزان پیچ‌خوری و سختی ورق افزایش می‌یابد. این ورق‌ها به‌دلیل تقویت شدن با نانوذرات نسبت به خط و خش مقاومت بالاتری پیدا کرده‌اند.

مهم‌ترین کاربرد ورق فومیزه پلی‌وینیل کلراید حاوی نانوذرات در کابینت آشپزخانه است. در حالی‌که برخی نمونه‌های موجود ورق فومیزه موجود در بازار حداقل‌های لازم برای پیچ‌خوری ورق جهت کاربرد به‌عنوان کابینت آشپزخانه را ندارند، شرکت شفیق توانسته محصولی با استاندارد بالا تولید کند. گروه صنعتی شفیق خط تولید خود را بر اساس استفاده از نانوذرات سیلیکا و بهینه‌سازی فرمولاسیون تغییر داده و در حال حاضر بر همین اساس محصول خود را تولید می‌کند. ورق‌های فومیزه پلی‌وینیل کلراید، از ضخامت ۳ تا ۳۰ میلی‌متر با عرض ۱۲۲۰ میلی‌متر تولید می‌شوند و طول محصول خروجی بنا بر سفارش مشتری برش داده می‌شود و به اندازه استاندارد درمی‌آید.

در حال حاضر شرکت‌های تولیدی سازه‌های PVC، شرکت‌های دکوراتیو، شرکت‌های تبلیغاتی جهت تولید تابلوهای تبلیغاتی و جایگاه‌های نمایشگاهی از طرف‌های قرارداد گروه صنعتی شفیق برای تولید و خرید این محصول هستند.

گروه صنعتی شفیق با تکیه بر بیش از ۴۰ سال سابقه فعالیت در صنعت تولیدی کشور و در راستای دستیابی و تحقق برنامه‌های توسعه و اهداف کلان خود و با درنظر گرفتن اهمیت روزافزون صنایع ساختمانی در کشور، اقدام به ورود به صنعت تولید ورق‌های فومیزه و یا صفحات فوم پی‌وی‌سی (PVC) کرده و از سال ۱۳۹۰ با سرمایه‌گذاری بر تجهیزات و ماشین‌آلات به‌روز و تأمین نیروی انسانی متخصص و با معرفی برند ساپنل فعالیت خود را در صنعت تولید ورق‌های فومیزه آغاز کرده است.