برای مسافران خطوط ریلی کشور محصولات آنتی‌باکتریال تولید می‌کنیم

مدیر کنترل کیفی شرکت میلادپرنیا ایرانیان از تولید طیف وسیعی از نانومحصولات آنتی‌باکتریال خبر دارد که برخی از این محصولات برای استفاده در قطارها تولید شده است.

زهرا صبح‌سوز می‌گوید: «شرکت میلاد پرنیا ایرانیان در تولید منسوج بی‌بافت اسپان باند به‌روش اتصال حرارتی فعالیت دارد. ما هم پارچه آنتی‌باکتریال و هم محصولات نهایی از این پارچه برای استفاده در حوزه‌های مختلف تولید می‌کنیم. در حال حاضر برای شرکت بن‌ریل راه‌آهن جمهوری اسلامی ساک دستی، روبالشی و ملحفه تولید می‌کنیم که به‌تازگی با استفاده از نانومواد، این محصولات را به صورت آنتی‌باکتریال نیز تولید کرده‌ایم که قرار است از این محصولات در خطوط ریلی کشور استفاده شود.»

مسئول فنی شرکت میلاد پرنیا ایرانیان می‌افزاید: «نانومحصولات ما فقط به بخش ریلی محدود نمی‌شود، در حوزه مواد غذایی نیز فعالیت داریم، با استفاده از این پارچه‌ها پدگوشت تولید می‌کنیم پدهایی که برای گرفتن خونابه گوشت در بسته‌بندی‌ها به کار می‌روند.»

مهندس صبح‌سوز از کاربرد این پارچه‌ها در بخش آرایشی و بهداشتی خبر داد و گفت: «این پارچه‌ها برای تولید پوشاک و نوارهای بهداشتی نیز قابل استفاده است و موجب بروز خواص آنتی‌باکتریال در این محصولات می‌شود.»

در بخش تجهیزات پزشکی نیز این پارچه‌ها کاربردهای مختلفی دارند، مدیر کنترل کیفی شرکت میلاد پرنیا ایرانیان به تولید پد‌های جراحی و زیرانداز بیمار در این حوزه اشاره کرد. همچنین شرکت میلاد پرنیا ایرانیان از این پارچه‌ها برای تولید ماسک نیز استفاده می‌کند.

نانومواد موردنیاز این شرکت از یکی از شرکت‌های داخلی تامین می‌شود. زهرا صبح‌سوز معتقد است که با تولید نانومواد مورد استفاده در این محصولات توسط خود شرکت میلاد پرنیا ایرانیان، می‌توان قیمت نهایی محصولات را کاهش داد. در حال حاضر این شرکت در حال توسعه فناوری ساخت این نانومواد است.