همکاری برای افزایش توان صادراتی نانومحصولات

SLINTEC و EDB از سریلانکا برای این که بتوانند نانومحصولات این کشور را به بازار آمریکا و اروپا صادر کنند، قراردادی امضا کردند تا در قالب این قرارداد، EDB به SLINTEC برای دریافت گواهی‌نامه‌های CE و FDA کمک کند.

ویروس کووید ۱۹ فرصت‌های تازه و غیرمنتظره‌ای برای صنایع مختلف مرتبط با پزشکی در سراسر جهان ایجاد کرده است، فرصت‌هایی برای بهره‌برداری که توسط کارآفرینان نوآور قابل استفاده است.

اگر چه بدون شک این بحران صادرات بخش‌های مختلفی را سرکوب کرده است، اما همچنان فرصت‌های در حال ظهور را برای سرمایه‌گذاران هویدا کرده است که این فرصت‌ها به‌ویژه در بخش تست‌های تشخیص کرونا مبتنی بر PCR و پوشش‌های آنتی‌باکتریال بیشتر مشهود هستند.

موسسه فناوری ‌نانو سریلانکا (SLINTEC) و هیئت توسعه صادرات (EDB) این کشور از این فرصت به‌موقع برای افزایش ظرفیت صادرات بخش‌های نوپا استفاده می‌کند.

این مراکز توافق‌نامه‌ای امضا کردند که از طریق آن EDB از SLINTEC برای دریافت گواهی‌نامه‌های مربوط به FDA و CE در محصولات نوآورانه مربوط به کووید ۱۹ پشتیبانی می‌کند تا آماده صادرات شوند.

SLINTEC با بهره‌گیری از فرصت‌های بازار مربوط به کووید ۱۹، اقدام به ابداع و تجاری‌سازی دو محصول جدید با پتانسیل صادراتی بالا کرده است. اولین محصول سواب‌های SLINTEC بوده و محصول دیگر استریل SLINTEC است.

افزایش تقاضا برای تست‌های تشخیص کرونا در جهان و همچنین نیاز به کیت‌های تست PCR موجب شده تا فعالیت‌ها در این حوزه افزایش یابد. برای جمع‌آوری نمونه‌های سواب‌ بینی، نیاز به محصولی است که SLINTEC آن را به بازار عرضه کرده است. این سواب جمع‌آوری نمونه از بینی توسط شرکت فشن هولدینگ در حال تولید است.

استریل SLINTEC نوعی پوشش نانویی آنتی‌باکتریال است که می‌تواند روی سطح‌های مختلف اعمال شود بدون این که جلوه و زیبایی آن را خدشه‌دار کند. این فناوری با اثر محافظتی که دارد تا شش‌ماه روی سطح باقی‌مانده و اثربخشی خود را حفظ می‌کند. این نانوپوشش در بیمارستان‌ها، هتل‌ها، فرودگاه‌ها و همچنین منازل و سوپرمارکت‌ها قابل استفاده است.

SLINTEC با شناسایی قابلیت‌های صادراتی خود برای این دو محصول، خریداران علاقه‌مند را در بازارهای آمریکا و اروپا شناسایی کرده است. آخرین پل برای رسیدن به این هدف گواهی‌نامه‌های FDA (برای آمریکا) و CE (برای بازار اتحادیه اروپا) است که این قرارداد می‌تواند به نیل به این هدف کمک کند.