برگزاری آخرین جلسه وبینار کاربردهای صنعتی فناوری نانو صنعت آب، پساب و محیط‌زیست

آخرین جلسه وبینار کاربردهای صنعتی فناوری نانو «صنعت آب، پساب و محیط‌زیست» پنجشنبه ۲۷ شهریورماه به‌مدت ۵ ساعت برگزار شد.

در راستای ترویج صنعتی فناوری نانو، چهارمین و آخرین جلسه وبینار کاربردهای صنعتی فناوری نانو «صنعت آب، پساب و محیط‌زیست» با هدف معرفی توانمندی‌های فناوری نانو ایران و جهان در صنعت آب، پساب و محیط‌زیست به جامعه صنعتی کشور، شرکت‌ها، سازمان‌ها و عموم علاقه‌مندان و فعالان این حوزه با حمایت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، همکاری شرکت‌های فناوری نانو و شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با ارائه محققان و فناوران فعال در این حوزه پنجشنبه ۲۷ شهریورماه به مدت ۵ ساعت برگزار شد.

در ابتدای این جلسه دکتر ماندی‌زاده، مدیر تحقیق و توسعه شرکت کیمیاگران صنعت امیرکبیر، به توضیح شیوه‌های حذف بوی نامطبوع از تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهری پرداخت. وی در ابتدا به معرفی منابع مختلف ایجاد بوی نامطبوع در فاضلاب‌های شهری و انواع آن پرداخت و در انتها نیز به جاذب‌های حذف بوی تولیدی شرکت اشاره‌ای داشت.

در دومین بخش این جلسه، دکتر اعتمادی، مدیرعامل شرکت نانوفناوران بستا، فناوری شرکت در زمینه تصفیه پساب آب از مشتقات نفتی با غشاهای نانویی را معرفی کرد. وی ابتدا انواع ترکیب‌های آب و روغن و شیوه‌های جداسازی را توضیح داد. سپس به معرفی دستگاه تصفیه پساب آب از مشتقات نفتی و روغنی شرکت پرداخت.

در ادامه این جلسه خلیق، مدیرعامل شرکت تصفیه فاضلاب بنیان پالایش البرز، کاربرد و توسعه مواد نانو در ساخت ممبران‌های فرایند تصفیه غشایی را توضیح داد. وی ارائه خود را با معرفی انواع ترکیبات آلاینده موجود در پساب‌های صنعتی و انواع روش‌های تصفیه فاضلاب آغاز کرد و در ادامه انواع روش‌های تصفیه غشایی را توضیح داد.

در انتهای این جلسه و به‌عنوان آخرین ارائه این دوره، دکتر محمدنیا، قائم‌مقام مدیرعامل شرکت تکاب پیشرو پویا، استفاده از فناوری نانوفیلتراسیون DTNF و STNF در تصفیه پساب‌های شور و دارای بار آلی زیاد را توضیح داد. وی همچنین توانمندی‌های قابل ارائه شرکت در حوزه تصفیه پساب را بیان کرد.

مجموعه‌های علاقه‌مند به ارتباط با شرکت‌ها و فناوران این دوره، همچنین شرکت‌ها، سازمان‌ها و صنایع علاقه‌مند به آشنایی با فناوری نانو در حوزه‌های مختلف صنعتی، می‌توانند درخواست خود را به ایمیل ips@nano.ir ارسال و یا با شماره ۰۹۱۹۰۳۹۹۰۶۱ تماس حاصل نمایند. شایان ذکر است، مجموعه‌های علاقه‌مند به توسعه فناوری محصولات و یا رفع نیازهای خود با فناوری نانو می‌توانند فرم تبادل فناوری را تکمیل و به ایمیل فوق ارسال کنند تا پس از بررسی و شناسایی فناور و فناوری مناسب، مشاوره و هماهنگی جهت انتقال فناوری به آن‌ها با حمایت‌های ستاد توسعه فناوری نانو صورت پذیرد. دوره‌های صنعتی آتی در موضوعات و حیطه‌های متفاوت صنعتی، بزودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.