حمایت شتاب‌دهنده دانمارکی از شرکت تولیدکننده نانوپوشش سطح شیشه

یکی از شرکت‌های توسعه دهنده فناوری نانوپوشش ضدانعکاس، ضدمه و خودتمیزشونده، با حمایت شتاب‌دهنده UrbanTech دانمارک به‌دنبال توسعه کسب و کار خود است. این شتاب‌دهنده به‌دنبال حمایت از شرکت‌هایی است که می‌توانند به توسعه شهرهای پایدار کمک کنند. شهر پایدار یا Sustainable city به شهری گفته می‌شود که در آن مصرف انرژی، آب و منابع تجدیدناپذیر در حداقل ممکن است. مردم ساکن در اینگونه شهرها کمترین میزان مصرف انرژی، آب و اتلاف مواد غذایی و گرما را دارند.

شرکت واتگلس (WattGlass) که در حوزه ساخت نانوپوشش ویژه شیشه تخصص دارد، به‌عنوان بخشی از برنامه شتاب‌دهنده دانمارکی پذیرفته شد. این شتاب‌دهنده به دنبال کمک به شرکت‌های دارای فناوری‌های نوظهور است.

واتگلس یکی از هشت شرکت شرکت‌کننده در برنامه شتاب‌دهنده UrbanTech است که به دنبال حمایت از شرکت‌هایی است که از فناوری‌های مختلف برای ایجاد شهرهای پایدار استفاده می‌کنند. رهیافت‌های این شرکت‌ها باید بتواند روی مسائل آب و هوایی و چالش‌های منابع و همچنین سلامت و امنیت ساکنان این شهرها تاثیرگذار باشد.

در حالی‌که فناوری واتگلس برای صنعت سلول خورشیدی توسعه یافته است، می‌توان از آن در سیستم روشنایی LED استفاده کرد.

کوری تامسون، مدیر اجرایی شرکت واتگلس می‌گوید: «کار با این شتاب‌دهنده می‌تواند کاربردهای جدید و همچنین بازار تازه‌ای برای فناوری ما ایجاد کند. واتگلس در حال کار با Velux، یکی از فعالان حوزه روشنایی بازار، به‌عنوان شریک است.

تامپسون می‌گوید: «ما قادر خواهیم بود تا به جستجوی این موضوع بپردازیم که چه ارزشی را می‌توانیم برای محیط شهری به ارمغان بی‌آوریم.»

طبق اعلام این سازمان، UrbanTech امیدوارکننده‌ترین و نوآورترین استارت‌آپ‌ها را هدف قرار داده است. این شرکت از شرکت‌های دانمارکی COWI ، VKR Holding / VELUX و EWII حمایت کرده است. این برنامه سه ساله به شرکت‌های نوپا فرصت رشد و توسعه محصولات را می‌دهد.

لارس بوندروپ بیورن، مدیرعامل EWII در بیانیه‌ای گفت: «ما از برنامه Urbantech انتظارات زیادی داریم چرا که قبلا دیده بودیم که این برنامه می‌تواند سهم قابل توجهی در توسعه راهبردی ما داشته باشد. کارآفرینان هم چشم‌انداز و هم چابکی را با خود همراه دارند و در تعامل خوب با ما، می‌توانیم چیزهایی ایجاد کنیم که هیچ کس قبلا به آن فکر نکرده است.»

واتگلس در سال ۲۰۱۴ توسط تامپسون تاسیس شد که به دنبال تجاری‌سازی یک پوشش شیشه‌ای حاوی نانوذرات است. این پوشش شیشه، ضدانعکاس، ضدمه و خودتمیزشونده است. این پوشش برای صنایع خورشیدی و روشنایی تجاری کاربرد دارد.