جذب حمایت مالی برای توسعه پوشش بهبوددهنده کارایی پنل خورشیدی

استارت‌آپ سان‌دنسیتی با جذب حمایت مالی به دنبال توسعه فناوری پوششی است که روی شیشه قرار گرفته و می‌تواند کارایی پنل خورشیدی را افزایش دهد.

سان‌دنسیتی (SunDensity) استارت‌آپی فعال در حوزه پنل‌های خورشیدی، معتقد است که فناوری این شرکت می‌تواند کارایی پنل‌های خورشیدی را ۲۰ درصد افزایش دهد.

این شرکت، شیشه حاوی پوششی ویژه ارائه کرده است که می‌تواند به افزایش کارایی پنل‌های خورشیدی کمک کند. این استارت‌آپ با بودجه اولیه ۲٫۵ میلیون دلار کار خود را برای تجاری‌سازی این فناوری آغاز کرده است.

درصورت موفقیت تجاری‌، این فناوری می‌تواند میزان خروجی پنل‌های خورشید را به میزان قابل توجهی افزایش دهد و در نتیجه تعداد پنل‌های خورشیدی مورد نیاز برای تولید همان مقدار برق، کاهش یابد که این کار به کاهش هزینه‌ها نیز ختم می‌شود.

به جای افزایش توانایی پنل‌های خورشیدی در جذب طیف وسیعی از طول موج‌ها، پوشش ارائه شده توسط شرکت سان‌دنسیتی که زیر شیشه پنل خورشیدی نصب می‌شود، می‌تواند فوتون‌های آبی را به قرمز تبدیل کند و با این کار جذب بیشتری انجام می‌شود.

این استارت‌آپ می‌گوید که می‌توان این پوشش را روی هر نوع پنلی از پنل‌های کادمیم تلورید گرفته تا پنل‌های پروسکیتی، نصب کرد.

نیش سونوالکار، بنیان‌گذار این استارت‌آپ و استاد دانشگاه ماساچوست-بوستن که مدت‌هاست روی توسعه فناوری پنل‌های خورشیدی تمرکز دارد می‌گوید که من به این مسئله، وارونه نگاه کردم.

وی می‌افزاید: «به جای قرار دادن سلول‌های خورشیدی در معرض طیف وسیعی از طول موج‌ها (از ۳۵۰ تا ۱۰۰۰ نانومتر)، از نازک‌کردن پوشش استفاده کردیم تا به باندگپ پنل خورشیدی نزدیک شود.»

کلین انرژی ونچرز یک شرکت سرمایه‌گذاری متمرکز روی فناوری‌های پاک است.

سان‌دنسیتی به‌تازگی مبلغ یک میلیون دلار از یک شتاب‌دهنده به‌عنوان حمایت مالی دریافت کرده است. این استارت‌آپ قصد دارد در آمریکا به فعالیت خود ادامه دهد، جایی که بیشترین پتنت‌های مربوط به اپتیک، فتونیک و تصویربرداری در آنجا به ثبت رسیده است.

سان‌دنسیتی طی ۱۸ ماه آینده ۲٫۵ میلیون دلار هزینه خواهد کرد و مقیاس فناوری خود را از آزمایشگاه فراتر خواهد برد. این شرکت به دنبال امضا قرارداد با شرکت‌های فعال در حوزه شیشه است.