هم‌افزایی برای افزایش دامنه خدمات در حوزه لایه‌نشانی اتمی

شرکت فورج‌نانو برای توسعه دامنه خدمات خود در بخش لایه‌نشانی اتمی (ALD)، بخشی از فناوری شرکت ساندو تکنولوژی را در اختیار گرفت.

شرکت فورج‌نانو (Forge Nano) از فناوری شرکت ساندو تکنولوژی (Sundew Technology) برای بهبود سرعت، کاهش هزینه و افزایش کارایی نانوپوشش‌دهی روی ویفر و اجسام مختلف استفاده می‌کند.

فورج‌نانو یک شرکت ارائه دهنده تجهیزات و ابزارهای نانوپوشش‌دهی با سرعت بالا است که با قیمت کم می‌تواند روی ویفر نانوپوشش ایجاد کند. با توجه به موفقیت در بازار ذخیره‌سازی انرژی، این شرکت از تجهیزات خود برای ارائه خدمت در حوزه‌های مختلف استفاده می‌کند. این تجهیزات برای استفاده در بخش‌هایی نظیر نمایشگر، روشنایی، حافظه، تجهیزات پزشکی و محافظت از محیط‌زیست قابل استفاده است.

فورج نانو تمام بخش‌های سیستم شرکت ساندو، از ساخت، خدمات تا فروش را در آزمایشگاه نوآوری جدید خود در نزدیکی دنور انجام خواهد داد. شرکت فورج‌نانو با ۱۶ سیستم تجاری به مشتریان مختلفی در سراسر جهان خدمات ارائه می‌دهد.

ساندو ابزارهای مقرون به صرفه ALD را که با کارایی بالا پوشش‌هایی با ضخامت اتمی ایجاد می‌کنند، تولید کرده و به بازار عرضه می‌کند. این ابزارها تا ۱۰۰ برابر سریع‌تر، ۹۰ درصد کارآمدتر و ۴۰ برابر ضایعات کمتر از ALDهای رایج تولید می‌کنند. در واقع با این تجهیزات زباله تولید نمی‌شود و لایه‌نشانی سریع‌تر انجام شده و توانایی بالاتری در لایه‌نشانی فیلم‌های سخت دارند.

پاول لیختی مدیرعامل شرکت فورج نانو می‌گوید: «برای حل مشکلات بزرگ، صنایع به راه‌حل‌های مبتنی بر فناوری‌نانو روی آورده است. ما خوشحالیم که فناوری شگفت‌انگیز شرکت ساندو به مجموعه ما وارد می‌شود. با این کار قابلیت‌های جدیدی به تجهیزات ما افزوده شده و دامنه کاربرد ALD ما گسترش می‌یابد. ما می‌توانیم دستگاه‌هایی با سرعت بالاتر با قابلیت پوشش‌دهی وسیع‌تر ارائه کنیم.»

سیستم‌های جدید ساند، HELIOS ، THEIA و APOLLO به فناوری‌های فورج‌نانو اضافه می‌شود. این راه‌حل‌های نوآورانه موجب می‌شود پوشش‌دهی نانومقیاس روی اجسام و ویفرها وارد دوره جدیدی شود.

لایه‌نشانی اتمی فرآیندی است که در آن یک لایه نازک به‌صورت پوشش روی سطح ایجاد می‌شود. فورج‌نانو قصد دارد تا با این فناوری اقدام به افزایش دانسیته انرژی باتری‌های خودروهای الکتریکی کند.